Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
28. november 2007 - 09:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fanebrowsing - Win XP

Er det muligt at der fremkommer en startside når man trykker ny fane i Internet Explorer 7, i stedet for at der bare står "Du har åbnet en ny fane"
Avatar billede snowball Novice
28. november 2007 - 10:42 #1
Avatar billede madshammer Nybegynder
28. november 2007 - 12:02 #2
Jeg har ikke læst snowballs link, så hvis det er det samme giver du jo bare ham pointene, men nu skriver jeg lige alligevel:

I IE: Funktioner -> Internet indstillinger -> Tabs: Settings -> Nederst i første "sektion": Open homepage for new tabs instead of a blank page.

mvh.
madshammer
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
28. november 2007 - 12:27 #3
madshammer opret svar
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. november 2007 - 12:31 #4
Hmm snowballs svar var da helt korrekt?
Avatar billede madshammer Nybegynder
28. november 2007 - 12:37 #5
Ikke for at være en komplet nar, men der er ikke noget der hedder "generelt" i funktion-menuen i kontrolpanelet. Det er jo XP, og ikke Vista spørgsmålet gik på...

mvh.
madshammer
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. november 2007 - 12:45 #6
Og der er heller ikke noget, der hedder Tabs: Settings i den danske udgave af IE7 ;)

Min pointe er blot den, at uanset tilgangen, så foretages indstillingen i Internetindstillinger - XP såvel som Vista - hvorfor snowballs svar var korrekt.
Avatar billede madshammer Nybegynder
28. november 2007 - 12:58 #7
Det er også mig der fucker op i det... der er ikke noget der hedder "Internet indstillinger" i Funktioner-menuen i kontrolpanelet i XP...

"
Sådan vises startsiden på nye faner
/////1.  Åbn Kontrolpanel ved at klikke på knappen WindowsStart. og derefter klikke på Kontrolpanel.

2.  Klik på knappen Funktioner, og klik derefter på Internetindstillinger.\\\\\

3.  Klik på fanen Generelt, og klik derefter på Indstillinger under Faner.

4.  Marker afkrydsningsfeltet Åbn startsiden på nye faner i stedet for en tom side i dialogboksen Indstillinger for fanebrowsing, og klik på OK to gange.
"

Der er vel forskel på en manglende oversættelse, og et manglende menupunkt? Anyways, så gik spørgsmålet jo ikke direkte på den danske version af IE 7.0...
Avatar billede snowball Novice
28. november 2007 - 13:57 #8
Vi kan vel bare dele - værre er det ikke ;)
Avatar billede snowball Novice
28. november 2007 - 21:28 #9
Nå, ikke!

Ikke desto mindre, så står der rent faktisk det samme på mit link som det "madshammer" efterfølgende skriver ;)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. november 2007 - 21:53 #10
@madshammer og privatdetektiverne: Det dér er rigtig dårlig stil her på Eksperten :(
Avatar billede madshammer Nybegynder
28. november 2007 - 22:58 #11
thesheriff: Bare lige for at gøre det helt klart - jeg er ikke jediridder! Jeg har ingen kontrol over "privatdetektiverne", så nu hvor du så åbenbart har levet dig godt ind i politibetjent-rollen, så må du sgu lige lærer reglerne. Man beskylder ikke folk for noget de ikke har gjort, og man blander sig ikke i en situation, hvor indblanding ikke er påkrævet. Det løser aldrig noget, derimod har det en tendens til at pisse folk af. Ligesom det næsten er lykkes dig at pisse mig af. Jeg går sgu ikke i børnehave mere, hvis der opstår en uretfærdig situation, er jeg udemærket selv istand til at rette op på det - jeg har ihvertfald ikke behov for at en eller anden klaphat kommer og blander sig. Hvis du har et forslag, fint, kom med det. Hvis du bare skal sidde og smide med beskyldninger, eller åndssvage kommentare, så knyt. Dine hensigter var sikkert gode, og alt muligt, men tag lige og tyg på min besked en gang.

snowball: jeg kan altså stadig ikke finde "Internetindstillinger", i menuen "Funktioner" i kontrolpanelet, (2.  Klik på knappen Funktioner, og klik derefter på Internetindstillinger.) i Windows XP. Men jeg det kan godt være at jeg er blind, jeg er ihvertfald ingen pointwhore, så jeg vil gerne give dig din halvdel -> www.eksperten.dk/spm/808027

mvh.
madshammer
Avatar billede vejmand Juniormester
28. november 2007 - 23:09 #12
madshammer >> Udelad "Funktioner", bare gå i "Internetindstillinger", i kontrolpanelet, så kommer du samme sted hen, som du har beskrevet.
Avatar billede madshammer Nybegynder
29. november 2007 - 00:30 #13
vejmand: Udelad dit, tilføj dat - det er noget af en guide. ;) Men bare rolig, jeg er sgu en goodguy (forsøger ihvertfald at være det), så snowball får sine point så snart han poster et svar i førnævnte tråd.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2007 - 01:44 #14
Rolig rolig, det var bestemt ikke for at kritisere, bare en oplysning.
Mener også selv jeg er en goodguy, det er nu det rareste, når tonen herinde er god.  :-)
Alt det "hakkeri" er der ikke rigtig nogen der kan bruge til noget.