Avatar billede josto Nybegynder
27. november 2007 - 12:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjemme router med VPN mulighed

Har en Win2003 server hjemme. Jeg vil gerne kunne kontakte den via VPN når jeg er andre steder.

Kan se at andre har anbefalet Linksys og D-link (2004 og 2005).

Vil gerne kunne benytte den indbyggede VPN klient i Windows XP til at forbinde til routeren. Derudover ville det være en fordel hvis routeren også har trådløs net (11g).

Hvad kan anbefales og har andre prøvet dette?
Avatar billede josto Nybegynder
27. november 2007 - 12:18 #1
Manglede at skrive at jeg lige nu har en Netgear WGR612v2 router. Har tidligere brugt Netgear og Linksys uden problemer.
Avatar billede foralias Praktikant
27. november 2007 - 12:20 #2
Jeg tror du skal ud i en firewall hvis du skal have mulighed for VPN.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
02. december 2007 - 12:19 #3
Ellers skal du installere RRAS på din windows server. Så kan du også bruge den VPN klient som ligger standard i Windows uden de store krumspring.
Avatar billede josto Nybegynder
04. december 2007 - 13:46 #4
Har overvejet RRAS, men så skal jeg til at installerer på serveren. Har fundet en Linksys WRV54G. Når jeg læser specifikationen ser det ud til at kunne bruge XPs indbyggede VPN client.

Nogen der har kendskab til WRV54G?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
04. december 2007 - 14:36 #5
Stort set alle bokse kan benytte sig af den alm. VPN klient i Windows, det er blot et spørgsmål om at denne skal re-konfigureres til at fungere.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. marts 2008 - 09:22 #6
Fik du svar på de ting du ønskede?
Avatar billede josto Nybegynder
16. marts 2008 - 13:28 #7
Takker for påmindelsen.

Faktisk forsøgte jeg at bruge dit forslag om RRAS, men kunne ikke få det til at virke med min router. Routeren ville ikke lade VPN trafikken komme igennem.

Så det giver vel 15 point - skriver du et svar?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. marts 2008 - 21:04 #8
Here you go :)
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. marts 2008 - 21:05 #9
Btw, vedr. routeren skal du åbne for port 1723 for at tillade VPN trafik.