Avatar billede tg Nybegynder
12. juni 2001 - 09:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opdatering OS 9.1 låser programmer

Jeg har netop opdateret fra system 9.0 til 9.1 (Dansk)
Jeg har nu store problemer med at mine programmer går ned pga. en fejl 11.
Jeg er kommet frem til at denne fejlkode betyder at filen er låst.
Det er imidlertid ikke tilfældet hvis jeg tager et info på filerne.
Har I nogle forslag?
(Det haster)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. juni 2001 - 09:30 #1
Prøv at teste din disk med Norton Disk Doktor.

/per
Avatar billede foodear Praktikant
12. juni 2001 - 09:30 #2
hej
hvilke programmer drejer det sig om?
/foodear
Avatar billede tg Nybegynder
12. juni 2001 - 09:32 #3
Det drejer sig om i hvert fald filemaker og især Quark Xpress
Avatar billede tg Nybegynder
12. juni 2001 - 09:32 #4
Har kørt Norton - hjælper ikke!
Avatar billede foodear Praktikant
12. juni 2001 - 09:36 #5
Prøv at zappe parameterram æble+alt+p+r ved opstart (første pling, den skal plinge 3 gange, slip knapperne og hol æble+alt nede mens den starter op, klik ok for at genopbygge skrivebord
/foodear
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. juni 2001 - 09:44 #6
Hvis du har konflikter mellem dine programmer, så kan du godt opleve disse problemer. Du kan finde årsagen til konflikten, ved at holde spacebar nede under opstart. Derefter kan du vælge standard i udvidelseskontrol. Du kan også finde udvidelseskontrollen under æble menuen>kontrolpaneler. Nu skal du aktivere programmerne lidt efter lidt indtil konflikten opstår. På den måde kan du finde årsagen.

Jeg har selv lige haft nogle tilsvarende problemer med 9.1.

/per
Avatar billede repsej22 Nybegynder
12. juni 2001 - 10:44 #7
Hvis du bruger Suitcase, så prøv at starte med at deaktivere dets udvidelser/kontrolpaneler...
Avatar billede tg Nybegynder
12. juni 2001 - 11:59 #8
Jeg har fundet nogle af svarende selv.
Det drejer sig åbentbart om en extension (PDF-filter) til Quark, en korrupt/dobbelt indlæst skriftfil ang. Word og en sti på netværket, som er \"knækket\" til filemaker.
Desværre var der ingen af de mange gode bud der gav pote.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. august 2001 - 07:04 #9
Prøv at fjerne den udvidelse der hedder \"SOMObject til MacOS\" - den driller ALT.
Egentlig skal den bruges som hjælp til opstart af enkelte applikationer, men du kan 99% sikkert undvære netop den udvidelse.

Hvis ikke det er nok (ikke aktiver SOMObjects igen) synes jeg du skal installere dine \"drille\"programmer igen.

hilsen: http://www.aeble.net
Avatar billede tg Nybegynder
15. august 2001 - 09:27 #10
Hej aeble.net
Det er muligt at din løsning kan afhjælpe problemet.
Jeg har testet det i et par dage, men har for det første haft problemet siden, for det andet giver det muligvis nogle andre problemer med ATM.
mvh.
tg