Avatar billede sorth Novice
26. november 2007 - 22:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skal se hele excel ark

Jeg har et excel ark , hvor jeg kun kan se A1:A54 til U1:U54 en firkant . men jeg kan at der er formler og kolonne overskrifter
mange andre steder i excel arket. Jeg kan heller ikke se række tal eller kolonne bogstav. hvordan får man hele arket frem igen. Håber dette er forklaring nok.
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
26. november 2007 - 22:29 #1
Kunne det tænkes at du var i print prepreview? Hvis så prøv:
menu - file - print preview - og klik på fanen Normal view

At du ikke kan se rækketal og kolonnebogstaver kunne skyldes et valg under options:
menu - tools - options - under fanen view skal du have flueben ved row & columns headers

Håber det kunne være det.

Hilsen Luffe
Avatar billede sorth Novice
26. november 2007 - 22:48 #2
Det er excel 2003 ,jeg syntes ikke at jeg kan gøre det du foreslår
Avatar billede vejmand Juniormester
27. november 2007 - 00:06 #3
Prøv dette:
Markér kolonne A -> Formater -> Række -> Vis
Markér række 1 -> Formater -> Kolonne -> Vis
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
27. november 2007 - 08:54 #4
Det er også xl2003 jeg har, så det burde være den samme menu du har - måske på dansk?
Grunden til at du ikke kan gøre som jeg foreslåt - er det fordi du ikke kan finde de to ting i menuen eller er det fordi du er i normal view og du har flueben ved row & column headers?
Muligvis kan der være en froset ramme et upraktisk sted; om du tager:
menu - window - og du så kan se muligheden: unfreeze panes, så vælg denne. Hvis der ikke er nogle rammer vil muligheden: freeze panes istedet står der, og det kan så ikke være problemet.
Hvis du ikke kan få nogle af mine eller vejmands forslag til at virke, kan du eventuelt sende sheet'et til:
luffe_ladefoged(snabela)hotmail(punktum)com
/Luffe
Avatar billede sorth Novice
27. november 2007 - 19:54 #5
Har sent det til luffe på mail
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
27. november 2007 - 23:31 #6
Har returneret sheet og har gjort følgende i de forskellige ark:
- menu - tools - options - under fanen view sat flueben ved row & columns headers; dette viser så columns A, B, C, etc og row 1, 2, 3, etc.
- derefter <ctrl>a for at male hele sheet'et op - menu - format - row - unhide; og menu - format - column - unhide

Så vedkommende der har lavet sheet'et har altså fjernet kolonne og række headers, samt gemt alle "unødige" rækker og kolonner til højre og nedenfor det aktive område.

Håber du kan følge fremgangsmåden - ellers vend tilbage.

Hilsen Luffe
Avatar billede sorth Novice
28. november 2007 - 08:01 #7
Tak for hjælpen Luffe

Jeg vil lige se om det du fortæller er noget jeg kan forstå, ellers kan det være jeg vender tilbage.