Avatar billede pip3 Nybegynder
26. november 2007 - 20:40 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Samme computer navn...hjælp

Hej
Har oprettet et microtrådløstnetværk.
Min hovedcomputer siger at der er flere på netværket med samme navn....hvor ændre man det?....og hvis problemet bliver løst, kan man så evt. printe, sende filer fra den ene til den anden.
Kører XP home på 2 af dem og Vista home på den sidste.

På forhånd tak.
Pierre
Avatar billede allanthiim Nybegynder
26. november 2007 - 20:55 #1
prøv at oprette et netværk igen.
hver af de 3 pcer skal have forskellige navne.
netværksnavnet skal være det samme på alle 3 pcer.
så skulle den være der.
Avatar billede pip3 Nybegynder
26. november 2007 - 21:20 #2
Jamen det må da være muligt at "redigere" i navnene, uden at skulle starte forfra.
Skal lige siges at det virker, men den kommer op med den fejlmelding om at der er 2 ens navne på netværket.
Kan f.eks. ikke printe fra de andr pc´ere.
Avatar billede allanthiim Nybegynder
27. november 2007 - 06:16 #3
jeg tror ikke at du kan redigere i navnene
da du jo opretter alle 3 pcer samlet.
prøv at starte forfra det tager ikke lang tid.
Avatar billede pip3 Nybegynder
27. november 2007 - 10:29 #4
Jeg er sikkert dum....men når man installerer et styresystem, navgiver ma jo pc. Er det ikke disse navne den bruger på NV.
Hvis man skal ominstallerer netværket bliver det så ikke et kæmpearbejde (med alle
password o.s.v.
Avatar billede genloc Nybegynder
27. november 2007 - 14:47 #5
Højre klik på "Denne Computer" Egenskab derefter vælger du fanen Computernavn
inde på siden trykker du på skift og skriver et andet. F.eks. Home-1 home-2 home-2 osv
Avatar billede pip3 Nybegynder
27. november 2007 - 15:01 #6
Nu har jeg prøvet at skifte navn......men der kommer "systemfejl......der findes 2 ens navne på netværket"
Avatar billede genloc Nybegynder
27. november 2007 - 15:07 #7
Har du skiftet alle sammen?

PS: svar til print og deling det kan man sagtens
deling sker ved at højre klik på mappen du vil dele og så tryk egenskaber
derunder vælg deling og så køre guiden igennem eller bare vælg at du forstår
de samme kan du med din oprettet printer efter den er delt skal du bare tilgå
den fra en anden computer ved at bruge \\computernavn hvor den er delt på og
højre klik igen :) og tryk på tilslut det er også ved \\computernavn at du
kommer til at kunne tilgå de delte filer.
Avatar billede allanthiim Nybegynder
27. november 2007 - 15:33 #8
de navne du kalder dine 3 pcer bestemmer du selv
Avatar billede pip3 Nybegynder
27. november 2007 - 16:28 #9
Hej
Indtil videre kommer den ikke med min system fejl......men hvis jeg prøver at printe fra min bærbare hentil "hovedpc" sker der intet.
Tror det er noget med deling, idet pc´erne sagtens kan komme online o.s.v.
Avatar billede pip3 Nybegynder
27. november 2007 - 16:39 #10
SKAL det være "hovedpc" der bestemmer?
Avatar billede allanthiim Nybegynder
27. november 2007 - 17:04 #11
det er den pc hvor printeren er tilsluttet der bestemmer
den skal også være tændt for at du kan printe.
men du skal kunne finde din printer på de andre pcer du skal nemlig vælge hvor de skal printe ud /hvilken printer de skal bruge
Avatar billede allanthiim Nybegynder
27. november 2007 - 17:20 #12
ved ikke om din printer er tilsluttet dit modem eller din pc ?
Avatar billede pip3 Nybegynder
27. november 2007 - 17:58 #13
Jeg kan finde printeren på de andre....men den reagerer ikke.
Er det noget med at inviterer de andre pc, til hovedpc?
Avatar billede allanthiim Nybegynder
27. november 2007 - 18:24 #14
på de 2 andre pcer hvor printeren ikke er tilsluttet
skal då ind i start og vælge kontrolpanel og der efter vælge printer og andet hardvare så vælger du printer og faxenheder derefter kommer et billed op hvor du skal vælge printer og der skal du så vælge den printer du vil bruge.
Avatar billede allanthiim Nybegynder
27. november 2007 - 18:27 #15
har du sat dit netværk rigtigt op?
det jeg mener er at har du fundet den opstilling som passer med din opstilling,i starten af guiden oprette et netværk.
Avatar billede pip3 Nybegynder
27. november 2007 - 19:23 #16
Nu har jeg prøvet at starte det fra min hovedpc. Nu siger den at jeg skal lave enten CD eller disketter med min opstilling......hmmmm, er det ikke snart 2008?
Den kan ikke finde de andre, selvom det hele er tændt.
Avatar billede allanthiim Nybegynder
27. november 2007 - 20:27 #17
det der med at lave cd eller diskette springer du bare over.
har du lavet netværk på de andre pcer og genstartet alle pcer som du får besked på ?
alle 3 pcer skal være tændt når du laver netværk,så tager du en af gangen og genstarter når du får besked på det ,og så vidre til de 2 næste, oprette genstarte,
oprette genstarte,så skulle det være der.
husk alle 3 pcer skal have forskellige navne men samme netværksnavn,
du giver dem selv navnene.
Avatar billede pip3 Nybegynder
27. november 2007 - 20:59 #18
Allanthiim.....jeg syntes du skulle ligge et svar, med alt den hjælp du har givet.
Jeg gider ikke mere idag....men vil prøve igen imorgen.
1000 tak
Avatar billede allanthiim Nybegynder
27. november 2007 - 21:01 #19
vi kører bare løs en anden dag
Avatar billede allanthiim Nybegynder
02. december 2007 - 19:45 #20
fik du egentlig løst problemet