Avatar billede perpetersen Nybegynder
26. november 2007 - 14:01 Der er 15 kommentarer

Hjælp med "CHKDSK"

I går skrev jeg denne kommando i CMD. Derefter genstartede jeg..
Efter load skærmen, kommer der sort skærm, også sker der ikke rigtig mere. dette sker umiddelbart hver gang jeg booter.
Er der nogen der har nogen idé om hvor lang tid det kan tage?
Hvis jeg nu har gjordt noget forkert på en eller anden måde, er der så en måde at få filerne ud af computeren.?
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
26. november 2007 - 14:05 #1
CHKDSK er jo scandisk, så vidt jeg husker. Har du prøvet at boote op i fejlsikret tilstand? Hvis det kan lade sig gøre, kan du måske tjekke om CHKDSK er sat til at starte op med windows...
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
26. november 2007 - 14:07 #2
- ellers skal du måske bare prøve at lade den stå 10-15min., hvis det ikke allerede er forsøgt, for hvis det er scandisk den forsøger at køre, burde den jo starte programmet før eller siden :)
Avatar billede hcma Novice
26. november 2007 - 14:15 #3
chkdsk og hvad så mere ?
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2007 - 14:15 #4
Prøv først at smide din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
26. november 2007 - 14:31 #5
#haverslev

Ved du, om det er muligt simpelthen at fjerne den planlagte kørsel af chkdsk, uden rent faktisk at køre programmet?
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2007 - 14:46 #6
Nej, jeg er sikker på at den vil prøve at køre det, indtil den har udført den cmd.
Men et eller andet er gået galt, idet den kun står med sort skærm og derfor kan den tvinges igennem med cd`en i.
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
26. november 2007 - 14:57 #7
Ja, man kunne måske frygte der var et problem med en harddisk eller hans Windows installation?
Avatar billede hcma Novice
26. november 2007 - 15:16 #8
og så er her en lidt større tur, hvor man bl.a. også genopretter boot-sektoren, hvis den nu er røget:
http://www.hcma.dk/tips81to90.htm#no89
Avatar billede perpetersen Nybegynder
26. november 2007 - 15:34 #9
hej alle sammen
tak for hjælpen indtil videre,´jeg har prøvet at kører den fra genoprettelseskonsolen. Der kører den fint, MEN den booter stadig op i  sort skærm.

Til ironmaiden: Jeg lod den stå i mange timer i går. den stor i sort skærm hele tíden
Avatar billede hcma Novice
26. november 2007 - 16:27 #10
se kommentar 26/11-2007 15:16:59
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
26. november 2007 - 17:09 #11
#peter

okay. Kørte din computer og harddiske ellers problemfrit før du kørte "chkdsk" kommandoen i cmd?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2007 - 17:10 #12
Prøv at downloade og brænde www.helgec.dk/xp-startfiler.iso (skal brændes som et bootimage) og prøv så om du ikke kan boote op på den cd
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2007 - 18:43 #13
Har du slettet/ændret eller installeret noget INDEN du kørte den cmd ?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2007 - 08:47 #14
Hallooooooooooooo
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2008 - 19:53 #15
Hvad med at afslutte denne tråd ??