Avatar billede torotune Nybegynder
26. november 2007 - 13:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bracket keys

Hej,

Hvordan bruger man såkaldte "bracket keys" ([ & ]) i Photoshop når man f.eks. skal gøre en Brush større eller mindre.

Jeg kan godt skrive klammerne ved at trykke AltGr + 8/9 men der sker ikke noget med min brush. Når man googler det lyder det som om det er nogle taster der sidder for sig selv på ens keyboard.

Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2007 - 15:27 #1
Du trykker på Alt tasten og din bracket keys
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2007 - 15:27 #2
undskyld Altgr tasten og den anden tast
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2007 - 15:29 #3
og så skulle jeg lige have læst dit spørgsmål, og testet. Beklager
Avatar billede torotune Nybegynder
26. november 2007 - 15:39 #4
Hehe.. what? Altså hvis jeg har brush valgt og trykker AltGr + 8 eller 9 hvor bracket keys plejer at gemme sig under, sker der ikke noget her.. (Det er på PC).
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2007 - 15:53 #5
Har lige været inde i shortcut menuen, hvor du jo selv kan sætte dine taster. Der står den med Bracket tasterne, som jo kun kan aktiveres via altgr tasten. Har nu lavet mine om til * og ' og så virker det. Har efterfølgende forsøgt at ændre igen til bracket tasten, men det får man ikke lov til. Så det er mærkeligt. Nu beholder jeg mine selvvalgte taster. De virker helt fint. Du kommer ind i menuen ved at vælge Ctrl+shift+alt+m
Avatar billede torotune Nybegynder
26. november 2007 - 16:04 #6
Ok, ja man kan slippe udenom hvis man laver det om til nogle andre shortcuts, så jeg bruger bare det i stedet. Takker for hjælpen :-)
Avatar billede Plante Praktikant
14. august 2018 - 20:06 #7
Jeg bruger musen til at ændre størrelse og hårdhed på brush. Tryk på Alt og højreklik på musen (hold nede). Man kan trække til højre-venstre for at ændre størrelse og trække op-ned for at ændre hårdhed.