Avatar billede sajbar Nybegynder
26. november 2007 - 13:32 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

logon script ved vpn/manglende netværksdrev..

Hej

Jeg sidder og roder med noget vpn og kan ikke helt få netværksdrevene til automatisk at blive tildelt.

normalt når jeg sidder fysisk koblet på netværket kan man tilgå den på dk-tt, men hvis jeg sidder på via vpn skal jeg tilgå den via mainframe1.dk-tt, via mainframe1 eller via ipen 192.168.7.1

jeg har en logon.bat jeg har sat op på den brugeren i AD, men det lader til den ikke bliver kørt, og det drev jeg har bedt den om fra AD om at give mig bliver heller ikke tildelt.

Hvis jeg så manuelt prøver at mounte drevne fra en cmd via net use skal jeg indtaste brugernavn og password - det virker jo ikke logisk - det er det samme information som jeg bruger til at logge på netværket med jo!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig - og gerne forklare det så enkelt som muligt - jeg er normalt udvikler ikke netværks/windows server haj;)
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. december 2007 - 21:29 #1
Hvis du skal afvikle et logon-script via en VPN skal du ved login på maskinen fluebens-markere "Log på via en opkaldsforbindelse".
Så etablerer maskinen adgang til netværket før bruger-validering foretages og derved køres logon-proceduren som du normalt vil være vant til når du sidder på det interne netværk.
Avatar billede sajbar Nybegynder
03. december 2007 - 09:42 #2
Jeg synes ikke at jeg kan se det flueben nogen steder..kan godt være det er mig der bare er blind:)
Avatar billede sup3rior Nybegynder
03. december 2007 - 10:31 #3
Er maskinen meldt i domænet?
Avatar billede sajbar Nybegynder
03. december 2007 - 10:50 #4
nej - er det nødvendigt for at få logonscripts til at virke da.
Sagen er at jeg skal have sat vpn op så vores bogholder samt revisor har mulighed for at tilgå vores C5 udefra og ville så derfor blot smide c5 på serveren og så lave en vpn forbindelse - vpn forbindelsen virker fint jeg får bare ikke kørt logonscriptet - jeg kan fint tilgå mapper på serveren via sharenavn (har ikke smidt c5 på serveren endnu)
Avatar billede sajbar Nybegynder
03. december 2007 - 11:10 #5
altså jeg logger på domænet når jeg kobler mig på via vpn hvis det er dte du mener
Avatar billede sup3rior Nybegynder
03. december 2007 - 11:35 #6
Hvis du vil have maskinen til at auto-eksekvere login-script som er defineret i brugerens AD profil kræver det at den er meldt på domænet.

Ellers er brugeren nødt til at gøre det manuelt hver gang maskinen startes.
Avatar billede sajbar Nybegynder
03. december 2007 - 11:48 #7
Hvordan melder jeg en maskine på domænet?
Jeg har som jeg startede med at skrive ikke særlig meget erfarring i det
Avatar billede sup3rior Nybegynder
03. december 2007 - 18:13 #8
Højreklik på "Denne computer", vælg "Egenskaber" og derefter fanen "computer-navn".
Klik på knappen "skift" og under punktet "medlem af" vælges domæne og der indtastes DNS navn på domænet.
Avatar billede sajbar Nybegynder
04. december 2007 - 15:02 #9
Nu kan jeg huske hvorfor det var at jeg valgte udviklingsdelen på min datamatiker og ikke windows server delen ;)

Den tilslutter fint det drev jeg har bedt den om under brugeren, men den kører af en eller anden grund ikke det logon script jeg har bedt den om (det eneste filen gør er at mounte et netværksdrev til)

Når jeg logger af kan jeg se den kører et logoffscript - dog står der ingenting om at den udfører et logon script...

Håber du kan hjælpe mig med at få den sidste detalje på plads :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. december 2007 - 15:06 #10
Når du opretter VPN forbindelsen, skal du vælge at alle må bruge denne forbindelse.
Derefter kan du, når den er tilmeldt domænet, sætte flueben i "Log-on using dialup connection" (eller hvad den nu hedder der), i windows login boksen.

Så eksekvere den dit logon script.
Avatar billede sajbar Nybegynder
04. december 2007 - 15:07 #11
jeg har fundet frem til fluebenet, og logger også fint på men mit logon script bliver ikke kørt..
Avatar billede sup3rior Nybegynder
04. december 2007 - 15:32 #12
Prøv at oprette den her reg nøgle på maskinen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\LocalMachine\Software\Policies\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Navn: SyncForegroundPolicy
Type: REG_DWORD
Værdi: 1

Den forcer windows 2000 style login, hvor du ikke bliver logget på før maskinen har klargjort sine netværksforbindelser og derfor er klar til at logge op mod domænet korrekt.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. marts 2008 - 09:25 #13
Fik du løst dit problem?
Avatar billede sajbar Nybegynder
14. marts 2008 - 09:34 #14
Nej, jeg har opgivet bare smid et svar, jeg ender med at smide 5 på serveren og så kan folk logge på via fjernskrivebord, det er også smartere i forhold til vores revisore