Avatar billede tastemaker Nybegynder
26. november 2007 - 13:04 Der er 5 kommentarer

Fordele og ulemper ved flash.

Hejsa.
Jeg står og skal have lavet en ny hjemmeside til mit mobildiskotek. Jeg er i forbindelse med det kommet i tvivl om jeg skal bruge flash eller ej, da det jo er en del dyrere at få designet en side med flash.
Hvad siger i - er det pengene værd?
Hvilke fordele/ulemper er der ved det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. november 2007 - 13:49 #1
Fordele:
Godt til dynamik, annimation og bevægelse og fylder relativt lidt i forholdt til det det kan.

Ulmepr:
Er dårligt til søgemaskiner, der ikke kan se billeder og ikke læse indholdet af flash. Næsten ikke til at optimerer og dermed uegnet ti. internet markedsføring i sin rene form

Løsning er at kombinerer flash og html og have så meget tekst som muligt som html
Avatar billede tastemaker Nybegynder
26. november 2007 - 14:05 #2
Okay.
Med det formål jeg skal bruge det til - og det inkluderer også at jeg skal kunne ses på Google på et tidspunkt - vil det så være at foretrække eller ej?!
Avatar billede arnums Nybegynder
26. november 2007 - 15:30 #3
I dit tilfælde vil det da være en fordel, du vil vel gerne vise lidt lir, i form af evt. videoklip af dit setup i fuld funktion osv.?

...som bufferzone har skrevet:
Der skal så bare laves html sider med samme indhold(tekst) og med links til siderne, der indeholder flash'en
Avatar billede tastemaker Nybegynder
26. november 2007 - 16:24 #4
Okay. Cool.
Tak for det.
Er 5000,- en rimelig pris for en sådan side?
Avatar billede arnums Nybegynder
26. november 2007 - 18:55 #5
Det kommer an på, hvor meget vi taler om mht. indhold, og produktion af indholdet(video og lyd osv.)