Avatar billede guden_gunde Nybegynder
26. november 2007 - 01:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mulig sasser/blaster?

jeg blev angrebet af den der pics01.zip messenger virus, jeg var dum nok til at åbne zip filen, men kørte ikke den exe fil den indeholdte, da det hurtigt gik op for mig at det var en virus. Men efter dette har min computer alligevel været underlig.

jeg har kørt Spybot, superantispyware, full scan med norton, har kørt den online bitdeffender scan, og også FXsasser fra norton, samt den sasser scan fra Microsoft.

Har fundet mange småting men intet forurolignende i nogen af de scans jeg har foretaget mig.

Problemet før all disse scan var at min computer begyndte at stall når jeg startede op, skrivbordet kommer frem, men intet kommer frem. (start menulinien eller noget --> explorer vil ikke starte). jeg kunne Ctrl-alt-del og logge mig ud, hvorefter det så lykkedes at logge helt på, men så kommer den der NT systemsadvarsel der siger man har 60 sek til at lukke ned, pga fejl med lsass og winini.

Efter jeg har kørt alle de scanninger tror jeg at jeg er kommet det systemscrash til livs, men jeg kan stadig ikke logge normalt på, computeren stall'er når jeg genstarter, og jeg bliver nød til at kringle den med den ctrl-alt-delete manøver for at komme på.

min Hijack log kommer efterfølgende, se om i muligvis kan se noget i den?

jeg har også kørt sfc /scannow hvor den FANDT nogle filer, men min pc blev købt (lovligt) med win xp - mediacenter edition på, så jeg har ikke CD den kan hente de filer fra den skal ændre, hvad kan jeg gøre her? læste noget om at man kan downloade SP2 på en CD, men dette kan jeg ikke se hvordan man gør...

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\arservice.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPZIPM12.EXE
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\ARPWRMSG.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\FR4UYH70\HiJackThis_v2[1].exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\Install\netfx30-kb932471-x86.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\system32\MsiExec.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://register.hp.com/servlet/WebReg.servlets.ProdReg1Servlet?appID=java_wreg_wreg_genpg&prodOS=029&gwCountry=DK&language=da&PURCH_DT_MONTH=01&PURCH_DT_DAY=04&PURCH_DT_YEAR=2007&PROD_SERIAL_ID=CZB6030SJY&application=305&modelID=EP056AA&LF=blue
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - (no file)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ftutil2] rundll32.exe ftutil2.dll,SetWriteCacheMode
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlwaysReady Power Message APP] ARPWRMSG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD08] c:\Program Files\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] c:\Program Files\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - S-1-5-18 Startup: Pin.lnk = C:\hp\bin\CLOAKER.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - .DEFAULT Startup: Pin.lnk = C:\hp\bin\CLOAKER.EXE (User 'Default user')
O4 - .DEFAULT User Startup: Pin.lnk = C:\hp\bin\CLOAKER.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O16 - DPF: {200B3EE9-7242-4EFD-B1E4-D97EE825BA53} (VerifyGMN Class) - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn/install/hpobjinstaller_gmn.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.mail.live.com/mail/w1/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1171745616296
O16 - DPF: {7FC1B346-83E6-4774-8D20-1A6B09B0E737} (Windows Live Photo Upload Control) - http://lgjensen.spaces.live.com/PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPZIPM12.EXE
O23 - Service: printfpool - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\printfpool.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O24 - Desktop Component 1: (no name) - http://www.dailiescountdown.dk/c.aspx?ukey=70Z0T040Z00402H9A6K459T1I1K

--
End of file - 11901 bytes
Avatar billede guden_gunde Nybegynder
26. november 2007 - 01:48 #1
udover dette, så virker min trådløse forbindelse ikke mere efter dette angreb. der står nu når jeg åbner trådløse forbindelser, at windows ikke kan konfigurere denne trådløse forbindelse. har du valgt at bruge en anden software til dette skal du bruge denne bla bla bla...

der havde også oprettet sig en forbindelse der kalte sig MSN, denne slettede jeg hurtigt, men kan stadig ikke komme på mit trådløse netværk, er nød til at bruge en ledning :-/
26. november 2007 - 07:27 #2
I første omgang:

Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten
* printfpool
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

Normal genstart...

Kør en scanning med Hijackthis (*) Bemærk at HiJackThis.exe programmet http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er denne, som skal fixes:

O23 - Service: printfpool - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\printfpool.exe
O24 - Desktop Component 1: (no name) - http://www.dailiescountdown.dk/c.aspx?ukey=70Z0T040Z00402H9A6K459T1I1K (Er det noget du bruger ?)

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Søg og slet den markerede fil hvis den stadig findes. Ellers fortsætter du bare vejledningen. Kan være røget i fixet.

C:\WINDOWS\system32\printfpool.exe

Genstart normalt, kør en ny scanning med hijackthis, og kopier en frisk log herind til tjek.

------------------------------------------------------------------------

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
Avatar billede guden_gunde Nybegynder
26. november 2007 - 15:09 #3
så er det hele gjort.

win stall'er stadig i opstrat.. bliver nød til atbruge ctrl-alt-del for at logge på, og jeg kan stadig ikke konfigurere mit trådløse net, men her er min nye hijack log.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\arservice.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPZIPM12.EXE
c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\ARPWRMSG.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\hijack\HiJackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://register.hp.com/servlet/WebReg.servlets.ProdReg1Servlet?appID=java_wreg_wreg_genpg&prodOS=029&gwCountry=DK&language=da&PURCH_DT_MONTH=01&PURCH_DT_DAY=04&PURCH_DT_YEAR=2007&PROD_SERIAL_ID=CZB6030SJY&application=305&modelID=EP056AA&LF=blue
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - (no file)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ftutil2] rundll32.exe ftutil2.dll,SetWriteCacheMode
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlwaysReady Power Message APP] ARPWRMSG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD08] c:\Program Files\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] c:\Program Files\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - S-1-5-18 Startup: Pin.lnk = C:\hp\bin\CLOAKER.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - .DEFAULT Startup: Pin.lnk = C:\hp\bin\CLOAKER.EXE (User 'Default user')
O4 - .DEFAULT User Startup: Pin.lnk = C:\hp\bin\CLOAKER.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} - C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O16 - DPF: {200B3EE9-7242-4EFD-B1E4-D97EE825BA53} (VerifyGMN Class) - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn/install/hpobjinstaller_gmn.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.mail.live.com/mail/w1/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1171745616296
O16 - DPF: {7FC1B346-83E6-4774-8D20-1A6B09B0E737} (Windows Live Photo Upload Control) - http://lgjensen.spaces.live.com/PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\HPZIPM12.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

--
End of file - 11057 bytes
Avatar billede guden_gunde Nybegynder
26. november 2007 - 15:11 #4
har også kørt CCcleaner.

min pc vil ikke lukke ned mere, men tror at virusen har oprettet nogen skade på nogle af windows systemsfilerne, hvordan får jeg brændt en SP2 cd, så jeg kan få fixet de filer som sfc /scannow fandt?
Avatar billede guden_gunde Nybegynder
26. november 2007 - 15:13 #5
ups skal ikke stå "vil ikke lukke ned" jeg får ikke den der NT systens advarsel mere der vil lukke computeren ned mere, var hvad jeg mente
26. november 2007 - 20:18 #6
... Nu er det ikke alle (u)ønskede elementer som viser sig med en HiJackThis Log - gennemfør proceduren her ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Avatar billede guden_gunde Nybegynder
14. december 2011 - 20:19 #7
lukket - karise_larry tak for hjælpen dengang tilbage for mange år siden nu xD kan faktisk ikke huske hvad jeg  gjorde for at få det løst