Avatar billede eumenides Nybegynder
25. november 2007 - 16:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire 3000 vil kun starte i fejlsikret tilstand.

Overskriften siger næsten det hele, bortset fra at det er ret irriterende:-(

Jeg havde installeret SpeedUpMyPC og RegistryBoosterPC, og alt virkede fint også efter at begge programmer havde renset computeren. det var først efter de blev afinstalleret at den  gik i ged. jeg er meget, men ikke 100% sikker på at det er på grund af de to programmers afinstallation at det gik galt.

Hvordan får jeg den op at køre igen uden geninstallation

Hilsen Eumenides
Avatar billede hcma Novice
25. november 2007 - 16:43 #1
prøv at køre en reg-cleaner i fejlsikker tilstand.
RegCleaner:  http://www.ccleaner.com/

Manual her:  http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede eumenides Nybegynder
25. november 2007 - 17:28 #2
Har lige kørt en chkdsk /r /f i den sidste halve time, men den kan stadig kun starte i fejlsikret tilstand.

Afprøver Ccleaner, men jeg har jo lige brugt RegistryBoosterPC. Det kan dog være den fjerne noget skidt den efterlod ved afinstallationen. vender tilbage når Ccleaner er færdig
Avatar billede eumenides Nybegynder
25. november 2007 - 18:01 #3
Det løste ikke problemet
Avatar billede eumenides Nybegynder
25. november 2007 - 18:24 #4
Forøvrigt, så glemte jeg at fortælle at under normal opstart går den i gang med at starte Windows XP (Der hvor man ser "Microsoft Windows XP og logo. Nedenunder er der en bjælke, som ruller")

Derefter ser man i et kvart sekund en BSOD, hvorefter den genstarter.
Avatar billede hcma Novice
25. november 2007 - 18:53 #5
lost  :o(
Avatar billede eumenides Nybegynder
25. november 2007 - 19:01 #6
Sådan kan det jo gå. Er der så ikke mulighed for at du kan hjælpe eller komme med et link eller to i mit andet spørgsmål :-) http://www.eksperten.dk/spm/807484
Avatar billede eumenides Nybegynder
25. november 2007 - 19:02 #7
Forøvrigt er der så ikke en mulighed for at gå ind i en eller anden log og se hvad pågældende BSOD handlede om?
Avatar billede eumenides Nybegynder
25. november 2007 - 19:20 #8
Det er højst mærkværdigt. jeg ændrede Denne computer” -> Egenskaber -> Avanceret -> vælg menuen ”Start og genoprettelse” -> Indstillinger -> fjern flueben i ”Genstart automatisk, som angivet i http://www.helgec.dk/bsod.html og lavede ikke om i andre ting. Da jeg så genstartede, startede den i normal tilstand.  Uden BSOD.

Nu er det vigtigste http://www.eksperten.dk/spm/807484 for jeg tør ikke genstarte den bærbare før jeg har lavet en god backup, i det tilfælde at normal start var en engangs foreteelse
Avatar billede eumenides Nybegynder
26. november 2007 - 00:03 #9
Der er ikke flere problemer. Afinstallerede et par programmer, udover det ovenstående og så kørte den fint.