Avatar billede tulipunen Nybegynder
25. november 2007 - 04:03 Der er 5 kommentarer

Musen sætter ud - hvad kan jeg gøre?

Jeg står her med et kæmpe problem. Stort set ligemeget hvad jeg laver, bare der er nok ting åben, sætter min mus ud. Dvs. den stopper med at reagere. Også når jeg er inde på ting, og skal scrolle op og ned, kan jeg måske kun scrolle 10cm ned på skærmen, også stopper den. Så må jeg gøre det i ryk. Det er meget mærkeligt. Min PC har:
2500+
1,5 GB ram
6700 GeForce

Den har også klaret det før, så det er et nyt problem. Har prøvet at formatere, men lige lidt hjælper det.

Nogen der kender problemet? Skal lige siges, at det er et problem, som er blevet værre med tiden.
Avatar billede tulipunen Nybegynder
25. november 2007 - 04:08 #1
EDIT:
Situationen har allerede forværret sig igen, efter jeg prøvede at formatere. Nu kan skærmen også finde på at blive sort, også vende tilbage. Vel at mærke kun når musen sætter ud. Jeg er meget desperat. Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede halifax Nybegynder
25. november 2007 - 05:31 #2
Din PC bliver vel ikke for varm og derfor periodevis sættter ud med mus og nu også skærm?

Hiv siden af og gør rent for støv og skidt, især blæser over cpu'en. Støvsuger og en lille blød børste er gode værktøjer til den opgave.
Avatar billede tulipunen Nybegynder
25. november 2007 - 12:05 #3
Hvordan tjekker jeg, om den bliver for varm?
Avatar billede halifax Nybegynder
27. november 2007 - 06:52 #4
På de fleste nyere computere kan man aflæse cpu'ens temperatur i BIOS. Jeg tør ikke kaste mig ud i et bestemt tal om hvad "er for varmt" - kun sige at såfremt den ligger over 50-60 grader er for meget.

I praksis ville jeg hellere i første omgang se at få gjort rent ved blæseren over cpu'en + evt. andre blæsere i kabinettet. Støvsug også ved luftindtaget til strømforsyningen bag på computeren.

Tro mig der kommer altid en masse støv og skidt i blæserne og så hyder de ikke som de skal med for dårlig køling til følge. Ved for høj temperatur er resultatet typisk at systemet sætter ud. I ekstreme tilfælde kan cpu'en "brænde af", f. eks. hvis blæseren oven over den er defekt.

Jeg siger ikke at en rengøring løser dit problem, men varmesymptomet er er, og det er en så enkel og simpel ting at gøre selv at det er forsøget værd.
Avatar billede tulipunen Nybegynder
27. november 2007 - 13:11 #5
Tak, det vil jeg prøve.