Avatar billede cmau Nybegynder
25. november 2007 - 00:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lave XN--SREN-GRA om til SØREN

Hej Eksperter

Hvordan kan jeg når en browser laver æøå i adresse felter om til fx hvis man skriver søren om til XN--SREN-GRA. Kan jeg så med php lave dette tilbage igen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2007 - 00:21 #1
Der er en ret simpel algoritme, men det er gjort - flere gange. Men prøv fx her: http://www.phpclasses.org/browse/file/5855.html
Avatar billede cmau Nybegynder
25. november 2007 - 18:38 #2
Troede faktisk den var indbygget i php :/

Jeg kan slet ikke finde rundt på den side du linker til, hvor finder jeg filerne/koden?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2007 - 19:38 #3
Hmm ... skal man ikke registrere sig og logge ind før man kan hente filerne? Fidusen sku' være, at man får en email, når de ting man har hentet bliver opdateret.

Men ellers led efter IDN og PHP, og se hvad der dukker. Google anstrenger sig for at være din ven ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
26. november 2007 - 08:52 #4
Avatar billede coderdk Praktikant
26. november 2007 - 13:45 #5
Avatar billede cmau Nybegynder
24. december 2007 - 10:40 #6
coderdk > Jeg leger med din, men hvorfor kan jeg ikke trække $_GET['name'] ind?

require_once('idna_convert.class.php');
$IDN = new idna_convert();
$name = $IDN->decode(stripslashes(strtolower($_GET['name'])));
$name = str_replace(array('æ', 'ø', 'å'), array('Å', 'Ø', 'Å'), $name);
echo $name;
Avatar billede cmau Nybegynder
24. december 2007 - 10:48 #7
Jeg skulle helst have det ud i ISO-8859-1 fandt ud af, at det den udskrev var i UTF-8 også gav det nogle sjove tegn når mit dokument var defineret i ISO. Hvordan kan jeg lave det om ?
Avatar billede coderdk Praktikant
24. december 2007 - 12:59 #8
utf8_decode :)
Avatar billede cmau Nybegynder
28. december 2007 - 00:57 #9
Ahh tak smid svar :)
Avatar billede coderdk Praktikant
28. december 2007 - 03:02 #10
Aight :)