Avatar billede milan Nybegynder
24. november 2007 - 20:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af trådløs netværk

hejsa

Jeg har et hus på 400 kvm2

jeg har 4 computere i huset, som er placeret på stue etagen og i kælderen.

hvad skal jeg købe så det hele er dækket ind...
havde tænkt mig at købe en ruter  og to accespoints

Jeg har 2400kr til købet

har lige nu en dlink 524 med en antenne på... virker utroligt dårligt, har iøvrigt internet fra tdc
Avatar billede milan Nybegynder
24. november 2007 - 20:40 #1
jeg helst gerne beholde mine neværkskort som er type G...
Avatar billede justrace Novice
24. november 2007 - 22:42 #2
De Access Points (ap) jeg kender, der vil kunne løse opgaven er Linksys WAP54G, og en tilsvarende router WRT54G. AP'erne kan sættes i "række" som repeatere eller køre som bridges, alt efter hvor routeren skal stå, og om ap'erne kan få kabelforbindelse eller ej. Men kun sammen med andre WAP54G og WRT54G. De 2 eller 3 ap'ere og en router, WRT54G kan sagtens fås indenfor beløbet. Køb hellere et ap mere end de store antenner der også fås til dem, men så skal der antenner på over hele linien, de er dyre, og ser træls ud.

AP: http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1114633909840%26site%3DUS&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Router: http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1115416825557%26site%3DUS&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper
Avatar billede milan Nybegynder
26. november 2007 - 23:35 #3
hej
tak for svaret...det lyder godt...
AP'erne får nok ikke mulighed for at få kabel...betyder det noget?
så har jeg også set lidt på WRT54GX4 og WRT54GR fra linksys med mimo teknologi da ja med nuværende setup ikke kan få et signal ned i kælderen og modsatte ende af stue etagen..
har læst at selv med mix af udstyr dvs mimo og ikke-mimo er dens range længere... derved kunne man placere den anden ap i kælderen og repeate signalet der fra

giver det mening...
Avatar billede milan Nybegynder
28. november 2007 - 01:02 #4
hey har købt dem du anbefalede... virker perfekti stue etagen signalet har fået fuld styrke... dog har jeg problemer med at sætte den op med mit modem..den kan åbenbart ikke få min ip fra den...
har dog sat den op som statisk ip så virker det indtil ipen skifter da jeg har dynamisk ip...?
Avatar billede justrace Novice
28. november 2007 - 03:24 #5
Så er det jo bare perfekt. Husk at slå DHCP-server til. :) Sidder lige nu fast i en stillestående kø i sydtyskland på motorvejen, indtil videre i næsten halvanden time :( skulle ellers helst være i Imola, Italien til formiddag.
Avatar billede milan Nybegynder
28. november 2007 - 13:20 #6
hey igen...jeg har prøvet at slå den til... prøver at få fat i tdc...

God tur til itailen...:)