Avatar billede sbl Nybegynder
24. november 2007 - 19:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Logitech webcam til MAC

Jeg har koebt et Logitech Quickcam 9000 Pro til at koere paa en pc. Jeg kan ikke faa Mac'en til at koere installations-cd'en til webcam og desvaerre er Logitech support ikke til megen hjaelp. Hvad skal jeg goere for at installere softwaren fra Logitech paa Mac'en?
Avatar billede egonspock Seniormester
24. november 2007 - 19:33 #1
Har du prøvet bare at sætte det til og starte for f. eks. Photo Booth eller iMovie og se om det virker?

Skal du bruge det til noget specielt program?
Avatar billede sbl Nybegynder
25. november 2007 - 06:05 #2
Tak, det koerer på fx iChat hvis det bare sættes i. Problemet er så, at jeg gerne vil køre det til video-konference / chat med pc-brugere og få at fx adobe connect kan genkende webcam skal det være installeret og fremgå at programmets liste. Derfor vil jeg gerne finde en løsning til at få det installeret...gode forslag?? :D
Avatar billede aeblenet Nybegynder
25. november 2007 - 09:48 #3
Er der software med til Mac OS X ?

Eller prøv her:
http://sourceforge.net/projects/webcam-osx/

Det er driveren der skulle fungere . . . til rigtigt mange PC-cam's
Avatar billede egonspock Seniormester
25. november 2007 - 18:08 #4
Jeg tror at du forveksler to ting: at få kamera til at tale med maskinen (driver) og få et bestemt program til at virke med kameraet. Det første har du allerede klaret, da den indbyggede driver til kameraet åbenbart virker, da du ellers ikke vil få noget billede frem i iChat.

Det andet er et spørgsmål om forskellige programmers mulighed for at benytte de API'er, som der giver mulighed for at bruge kameraet. Adobe Connect har stadig problemer med det og MS Messenger kan heller ikke - MS har lovet en udgave der kan til næste år, mens jeg ikke ved noget om Adobes planer.

Til gengæld kan du bruge hhv. Skype og AIM (AIM på PC=iChat på Mac). Det burde virke uden problemer.
Avatar billede sbl Nybegynder
26. november 2007 - 01:48 #5
Tak for begge jeres svar - fornemt :D