Avatar billede lkg Nybegynder
23. november 2007 - 22:10 Der er 3 kommentarer

PCI porte på ASUS P5K

Hej ...

Har fået samlet en pc bestående af ASUS P5K motherboard, Intel Core 2 Duo E6750 med 2 Gb PC2-6400 ram samt 4 stk. WD SATA-diske.
PC'en kører fint, men der er et par "underligheder".
Den står utrolig længe i "asus-billedet" under opstart. Andre, der har været ude for det og tyder det på en fejl?

Jeg kører med et Nvidia skærmkort pci samt et soundblaster FX pci soundcard.
Jeg har nu prøvet 2 forskellige controllerkort for at få mine "gamle" ata-diske med på vognen. Dels en promise TX133 og så et Highpoint Rocket 133. Sidstnævnte, ser computeren ikke. Promisekortet ser pc'en, men så snart driveren er kørt ind til et af ovennævnte kort, rebooter pc'en igen og igen under opstart.
Jeg har alle drivere på plads, også 4-1 til portene, så jeg tror ikke, det er et driverproblem.
Andre, der har været ude for noget, der ligner.

venlig hilsen

LKG
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. november 2007 - 09:44 #1
Har du sat dine SATA diske op i RAID, det vil forklare Boot tiden.

Hvorfor bruger du ikke de to onboard ATA (PATA) controllere til dine gamle diske?
Avatar billede lkg Nybegynder
24. november 2007 - 10:09 #2
Diskene er ikke sat op til raid. Der er vist kun én Pata-port på boarded. Den kører jeg min dvd-brænder på som det er nu. Pc'en er bygget ind i et chaintech towser, hvor harddiskene sidder i en anordningen forrest i kabinettet, hvor de hver især klikkes ind , så forbindelserne sidder ud på siden (altså fra bunden mod toppen i en række på 8. Derfor er det lidt klodset at skulle nå fra dvd'en og ned i bunden til an enkelt disk. Og jeg ville jo gerne have alle 3-4 ekstra diske på :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. november 2007 - 11:01 #3
Ja det er kun en PATA port, men der er t stik på kablet, der kan bruges.