Avatar billede Gnefner Novice
11. juni 2001 - 23:51 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

Nvidia TNT 2 problemer

Jeg har et Nvidia TNT 2 3D kort der er nogle problemer med....
Jeg havde min monitor med hjem til en ven, og de jeg kokm hjem og satte den til igen, virkede 3D kortet ikke mere...Alle mine spil hakker Diablo 2 har en 3D test, den skriver at der ikke er noget kort installeret...jeg har prøvet med drivere DirectX 8 alt jeg kunne komme i tanke om, hvad kan det være.......
Avatar billede lassebm Nybegynder
12. juni 2001 - 00:01 #1
prøv nvidias nye drivere!
installer via driverene (www.viatech.com)

Avatar billede zhark Nybegynder
12. juni 2001 - 00:43 #2
zyphon>
Når du \"tager\" et Link så klik på det med musen så det bliver blå (highligtet) og tast ctrl+c og indsæt det med ctrl+v... det er træls med Links der er skrivefejl i:-)
Avatar billede zhark Nybegynder
12. juni 2001 - 00:50 #3
Det er SKÆRMEN du har haft med, det lyder bare helt \"GALT\", og kan ikke påvirke dit TNT 2 kort?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2001 - 01:25 #4
opdater din drivere til dit chipsæt.
plejer somregel og virke
Avatar billede francke Nybegynder
12. juni 2001 - 05:18 #5
Hvad nu hvis der er raslet noget løst i skærmen???
Avatar billede cure-fec Nybegynder
12. juni 2001 - 08:43 #6
francke>>
hvis nu vi sagde at det VAR skærmen, tror du så ikke at Diablo II ville finde grafikkortet alligevel??
Det burde jo heller ikke få det til at hakke!
Avatar billede francke Nybegynder
12. juni 2001 - 10:42 #7
Det var også kun et spm:!!!
Avatar billede lassebm Nybegynder
12. juni 2001 - 11:36 #8
hov! skal bare lige fjerne ) til sidst, så skulle det virke!! =)

www.viatech.com
Avatar billede blackbird Nybegynder
12. juni 2001 - 12:09 #9
brug den nye detonator fra
ndiva kan downloades på deres hjemmeside
Avatar billede omaly Nybegynder
12. juni 2001 - 14:34 #10
Har prøvet noget ligende!
Jeg løste problemet ved at afinstallere alt hvad der havde med grafikkortet at gøre(div. drivere og software), derefter installerede jeg en standard driver, genstartede maskinen og derefter en driver til TNT-kortet!
Avatar billede omaly Nybegynder
12. juni 2001 - 14:36 #11
Det er også muligt at dit grafikkort har rykket sig lidt løs, da du har taget skærmen fra, prøv at åbne kabinettet og presse grafikkortet ordenlig i!
Avatar billede dj_d Nybegynder
12. juni 2001 - 22:47 #12
Det kan netop være DirectX 8, der gør problemet, eller i det hele taget DirectX.
Gør følgende > Egenskaber for skærm> Indstillinger> Avanceret> Ydeevne>
Når du er her skal du sætte den grafiske ydeevne fra at være på det maksimale punkt (4) ned til det næstdårligste (2). Genstart computeren og forsøg igen at køre dine spil. Fungerer dine spil nu, er det din DirectX der laver ballade og så er du nødt til at afinstallere denne.
Et sådant program finder du på www.download.com > søg efter \"DirectX UnInstaller\", når du så har afinstalleret din DirectX version, vil det være muligt at installere en ny version af DirectX, og husk det skal være en anden version end den du tidligere har installeret.
Problemet ligger ganske enkelt i de forskellige DirectX versioner der efterhånden findes et hav af på markedet. Ikke alle versioner er lige gode.
Avatar billede dj_d Nybegynder
12. juni 2001 - 22:49 #13
Et megavigtigt tip!: Gå ikke ind og installér andre drivere til dit grafikkort end dem du hele tiden har kørt med. Det gjorde jeg selv da jeg havde nøjagtig samme problem, og giver ikke andet end ballade med grafikkortet.
Avatar billede Gnefner Novice
12. juni 2001 - 22:49 #14
dj_d > Jeg har DirecrX 8 er det ike den nyeste??? det ville da være dumt at gå til nået ældre!!!
Avatar billede dj_d Nybegynder
12. juni 2001 - 22:52 #15
Det er ikke dumt! Tro mig, jeg havde fuldstændig det samme problem, DIrectX 8, er der generelle problemer med når den køres med NVidia\'s grafikkort.
Avatar billede omaly Nybegynder
12. juni 2001 - 22:55 #16
Det har jeg aldrig oplevet????
Avatar billede Gnefner Novice
12. juni 2001 - 22:55 #17
ok mange tak allesammen jeg skal prøve om det virker....
Avatar billede dj_d Nybegynder
12. juni 2001 - 22:57 #18
omaly> Det er en generel fejl fra Nvidia\'s side, og den er også almindelig kendt, fejlen skulle være rettet på de allernyeste kort.
Avatar billede omaly Nybegynder
12. juni 2001 - 23:01 #19
dj_d-> OK, det vil jeg lige have i tankerne hvis jeg støder på på det problem! :o)