Avatar billede nebelong Nybegynder
23. november 2007 - 13:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Selvlavede netværksudtag fungerer lige pludselig ikke

Jeg har trukket et kabel fra min D-Link boks ind i stuen og har derfra lavet et netværksudtag som hidtil har fungeret upåklageligt. I hvert fald lige indtil i går hvor jeg sad online med min XBOX og pludselig frøs forbindelsen bare. Jeg gik derfor ud fra online menuen i spillet og droppede at spille online.

Så da jeg skulle på nettet med min bærbar så kunne computeren lige pludselig ikke finde noget net? Altså netstikket var sat i udtaget og ind i computeren, men intet net fandt den. Selv hvis nettet ikke fungerer så plejer den da at sige at den har et LAN kabel tilsluttet, men det gjorde den heller ikke?

Jeg har egentlig ikke lyst til at trække et helt nyt kabel osv. så er der ikke en måde hvorpå man kan eliminerer nogle af mulighederne for at se hvor det helt præcist er gået galt?

Mvh.
Nebelong
Avatar billede nebelong Nybegynder
23. november 2007 - 19:01 #1
Slet ikke nogen?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. november 2007 - 19:09 #2
Avatar billede nebelong Nybegynder
23. november 2007 - 19:35 #3
Hvad er det helt præcist sådan én gør?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. november 2007 - 19:51 #4
Måler gennemgang og fortæller dig, hvilken leder, der er beskadiget/fejlmonteret.
Avatar billede nebelong Nybegynder
23. november 2007 - 20:05 #5
Så jeg får helt specifikt afvide om det er kablet der er gået i stykker? Hvad kan der egentlig ellers være i vejen, for min D-Link boks kan sagtens få mig på nettet med min stationære. Så det kan umuligt være porten i D-Link der er gået død.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. november 2007 - 21:09 #6
Jeg tror ikke kablet er gået i stykker, men du har nok en løs forbindelse i din installation.

Med D-Link boks, mener du så router?

Test portene med et andet kabel for en sikkerheds skyld for at udelukke, at det er der fejlen ligger.
Avatar billede nebelong Nybegynder
23. november 2007 - 22:50 #7
Ja, det er i hvert fald det jeg håber! :)

Det er min router jeg mener når jeg skriver D-Link boks og jeg har prøvet at skifte port, og det fungerer fint.

Jeg vil senere i aften forsøge
Avatar billede nebelong Nybegynder
23. november 2007 - 22:52 #8
Hov.

.. at kigge i mit netværksudtag og så lave det om igen. Håber det hjælper!
Avatar billede nebelong Nybegynder
26. november 2007 - 01:12 #9
Jeg fik det til at virke, der må have været en løs forbindelse. :)
Avatar billede nebelong Nybegynder
26. november 2007 - 01:12 #10
Du må gerne ligge svar så du kan få points.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. november 2007 - 11:15 #11
Kommer her :)