Avatar billede sajbar Nybegynder
23. november 2007 - 09:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indlæsning af Export fra netbank til C5 light 3.0

Hej Eksperter.

Jeg sidder og prøver at finde ud af hvordan pokker jeg lettest indlæser en exporteret fil over giroindbetalinger ind i c5, vores bank er jyske bank, og de tilbyder kun at man kan udlæse det i PBS format - hvilket jeg har meget svært ved at finde hoved og hale i.

Er der nogen der har noget dokumentation til hvordan pbsformatet er opbygget.

Kan man indlæse formatet direkte i c5 uden nogen form for konvertering eller skal man til at lave en speciel import funktion?

Jeg vil helst ud jeg selv kunne bearbejde pbs filen idet vi har 2 systemer, et system hvor vi håndterer vores ordrer i(webløsning) og så c5.
Avatar billede wise Seniormester
23. november 2007 - 10:09 #1
Hejsa

Jeg har desværre ikke helt konkret input, men PBS's formater plejer at være MEGET specifikt beskrevet, enten via bankens hjemmeside og/eller PBS selv.

Her hos
DB http://www.danskebank.dk/edi
under
DANSKE BANK FORMARTER
BANK TIL KUNDE FORMATER

Findes en beskrivelse. også af de fælles

fx
http://www.danskebank.dk/Link/FIKsektor/$file/FIK_sektor.txt
Avatar billede sajbar Nybegynder
23. november 2007 - 13:11 #2
Du har ret, jeg har fundet noget dokumentation på jyske banks hjemmeside - tak for tippet - smider du et svar?:)
Avatar billede wise Seniormester
23. november 2007 - 13:27 #3
Hermed svar
Avatar billede mariaf Juniormester
23. november 2007 - 19:27 #4
PBS-formatet er standard i C5 og kan indlæses direkte, hvis du har betalingsmodulet.