Avatar billede zen Nybegynder
03. december 1999 - 23:27 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Lukke problemer

Hey...Jeg har installeret win 98 se..(hm) og alt virker fint,men pc:en vil ikke lukke!!!det står"windows lukkes"(win 98 logo)men den lukker aldrig!så....jeg volder den med powerknappen,no probs,men man sku tro windows skal køre scandisc efter en sån handling,men det gider den heller ikke!
Jeg har formateret 2 gange, men detsamme sker hver gang.....
Det skulle vare rart hvis nogen fandt en løsning på mit lille problem fordi pc:n skal vare en gave til min far.
Maskinen har en pentium II 266mhz.64mb Ram.soundblaster 128 pci.og et voodooII 12mb grafik kort.Bundkortet er lidt svært at finde ud af (ingen manual)men den har ALI chipset...hm...nååå men .Håber på svar ZEN.
Avatar billede schubert Nybegynder
03. december 1999 - 23:58 #1
Har du netkort i ?
Hvis Ja, er det et 3COM Combokort (RJ45/Coax)

Du skal kun være glad for at den ikke køre scandisk, det betyder nemlig at den bliver lukket korrekt ned. Den mangler bare lige det sidste.
Fejlen kan skyldes mange ting, men netkort kan være en god grund til at den stopper der.

Prøv at gå ind i bios og lav en "default settings", det kan hjælpe
Avatar billede schubert Nybegynder
03. december 1999 - 23:59 #2
Har du netkort i ?
Hvis Ja, er det et 3COM Combokort (RJ45/Coax)

Du skal kun være glad for at den ikke køre scandisk, det betyder nemlig at den bliver lukket korrekt ned. Den mangler bare lige det sidste.
Fejlen kan skyldes mange ting, men netkort kan være en god grund til at den stopper der.

Prøv at gå ind i bios og lav en "default settings", det kan hjælpe
Avatar billede sticky Nybegynder
04. december 1999 - 00:37 #3
Bare en værdiløs kommentar, men der er 150 point til den der gider at svare på det!!
Min Win98 SE fryser, på vilkårlige tidspunkter. Jeg har en Pentium III 500MHz, 128MB ram. Det er en Dell!

Hilsen Kasper
Avatar billede sticky Nybegynder
04. december 1999 - 00:39 #4
unskyld, jeg mener selvfølgelig at give mig en løsning....den person får 100 point!

Hilsen Kasper

PS.: Du får også 100pts hvis der er en der løser mit problem, fordi at jeg har brugt dit spørgsmål!
Avatar billede zen Nybegynder
04. december 1999 - 01:10 #5
tak for et hurtigt svar,men Nej,jeg har nikke noget netkort insalleret
Har prøvet Default settings and optimal settings,men detsker ikke noget nyt....fler trix eller....hvis det lykkes smider jeg in 200 extra points.....seeya
Avatar billede retep Nybegynder
04. december 1999 - 01:25 #6
Virker det ikke efter en ren installation, eller kommer problemet først efter du har installeret ekstra programmer på computeren?

Hvis du har installeret andre programmer, kan du prøve dig frem med ctrl-alt-del og lukke programmerne før du lukker computeren.

Jeg har haft samme problem, og fandt ud af at det var en trialversion af et antivirus program, der var skyldigt...

mvh
retep
Avatar billede t-man Nybegynder
04. december 1999 - 10:12 #7
Prøv at gå ind i Start og tryk på Kør også skrive "msconfig" og i det vindue der kommer op skal du trykke på "Avanceret..." og så skal du sætte et "Flugeben" ved "deaktiver hurtig lukning af Computeren" så skal du lige havde genstartet computer... også prøv at lukke computeren....
Avatar billede zen Nybegynder
04. december 1999 - 11:33 #8
TIL RETEP og T-MAN.
Problemet opstod efter ren insallation,inga andra programmer er installeret,,well..winzip,directx 7.0,acrobat reader,etc.Jeg har ikke installeret noget virusprogram ænnu.
Til t-man...deaktivering af hurtig lukkning er slået til....sorry
nå men jeg må finde på noget.....
seeya all.....ZEN
Avatar billede lowrider Nybegynder
04. december 1999 - 12:21 #9
Har geninstalleret over 20 gange de sidste 2-3 år, samme problem hver gang...
Den vil ikke lukke ned...
Avatar billede sticky Nybegynder
04. december 1999 - 13:56 #10
Zen>>Har du tjekket inde i Device Manager om der er et lille "!" tegn ved Advanced Power Management??
Jeg har disabled Power Management i min bios. Så nu er der et lille "!" tegn ved mit Advanced Power Management, og jeg bliver også nød til at lukke min på knappen!!
Avatar billede sticky Nybegynder
04. december 1999 - 13:57 #11
jeg bliver også nød til at lukke min PC på knappen, selvfølgelig!!

Hilsen Kasper
Avatar billede chruker Nybegynder
04. december 1999 - 20:34 #12
Det her spørgsmål har vist været oppe og vende før her på Eksperten. Jeg kan ikke lige finde et id til det tidligere spørgsmål, men kort sagt så var det endelige råd at køre windowsupdate. Microsoft har lavet en fejlretning af nogle dll filer. Da jeg havde installeret dem, kunne min Windows 98 SE installation lukke og slukke ordentligt. Prøv det.
Avatar billede ravelin Nybegynder
06. december 1999 - 14:43 #13
Right on chruker!!!
Det skulle løse det....
Har selv haft samme problem og det så ud til at lykkedes.
Avatar billede zen Nybegynder
06. december 1999 - 19:14 #14
TIL CHRUKER...
Jeg skal nok prøve att "update"men det tar nok lidt tid innen jeg har koblet den maskinen (den med 98.se)til min netforbindelse!!!jeg vender tilbage med some points hvis det virker.
ZEN..
Avatar billede p_johansen Nybegynder
09. december 1999 - 14:45 #15
Hvis der er installeret - selv det mest ubetydelige program - eller drivere fra andre kilder end win98 cd'en KAN nogle af systemfilerne være overskrevet!!
Kør "sfc" fra "Start->kør" dette lille program er standard i '98 og har afhjulpet samme problem hos mig.
Avatar billede alle Nybegynder
15. januar 2000 - 11:07 #16
Svar fra alle
Gå ind på DATAGROSSISTEN DK
under Drivere. Der ligger en pach
angående problemet.
Avatar billede zen Nybegynder
18. januar 2000 - 21:17 #17
Hey (all off ya)unskyld i sku vente så lang tid med points, men jeg hade lidt andre problemer at løse først.
OK....en patch til w98se..YES.den virker..såå 100 til chruker...
200 til "alle"som fortæller hvor jeg ku finde den...og resten er fordelt til jer andre der "gad" komme med forslag.
TAK......ZEEEEN
Avatar billede ravelin Nybegynder
19. januar 2000 - 09:52 #18
Mig ha
Avatar billede alle Nybegynder
19. januar 2000 - 16:49 #19
200 Thank`s. ZEN
Avatar billede ravelin Nybegynder
07. februar 2000 - 14:33 #20
Hmmm vi fik da aldrig nogen point?
Avatar billede zen Nybegynder
02. august 2000 - 18:10 #21
Hmmmm....det var lidt tid siden..ikke?
Håber jeg lykkedes med at gi points denne gang..
Sorry..........ZEN