Avatar billede geekpower Nybegynder
11. juni 2001 - 22:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tekst opdelt i kategorier

Hejsa,
det er mest som et eksempel jeg har brug for det da jeg ikke selv kan regne den ud.
Hvordan kan man i PHP (gemt i MySQL-db) lave så en tekst kan blive gemt i forskellige kategorier.
Fx hvis teksten, et digt..., handler om bier, at man så kan gemme det i \"bier\", eller om så træer så i \"træer\". Nogen der kan lave et sådan system med eksempel på hvordan man laver koden til oprettelsen af DB??
Avatar billede nau.dk Nybegynder
11. juni 2001 - 22:30 #1
Man laver typisk to tabeller, en med teksterne, og en med kategorierne.

Teksttabellen har så alt hvad man normalt vil have i den, plus en række der hedder \"kategoriid\" eller lignende.

I kategori-tabellen har man så to rækker, id og navn. Tekstens kategoriid henviser så til en række i kategoritabellen.
Avatar billede geekpower Nybegynder
11. juni 2001 - 22:33 #2
Ja, det har jeg sådan også regnet ud, men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan den referere til hinanden... kan du ikke lave et hurtigt eksempel af bare en database...
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
11. juni 2001 - 23:08 #3
http://www.klasse.wizprod.com/linkbil.php

Er det noget a la dette her du vil have fat i???
Avatar billede geekpower Nybegynder
11. juni 2001 - 23:10 #4
Ja det er, det tror jeg er et godt eksempel!
Kan jeg så også lige få det...nemme point *s*
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
11. juni 2001 - 23:17 #5
Har du en mail??? Så sender jeg dig lige scriptet
Avatar billede geekpower Nybegynder
11. juni 2001 - 23:18 #6
warp@mailme.dk
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
11. juni 2001 - 23:35 #7
Takker
Avatar billede sukos Juniormester
11. juni 2001 - 23:52 #8
Hvad var det???
Avatar billede sukos Juniormester
11. juni 2001 - 23:53 #9
Tror sgu det er noget snavs det her.
Avatar billede geekpower Nybegynder
12. juni 2001 - 11:42 #10
Ikke noget snavs, men stadig problemer...
Det er okay at scriptet ikke lige fungerer, jeg skulle bare bruge eksemplet mere eller mindre, men er det med vilje man ikke kan se nogen kategorier??
Hvordan kan jeg tilføje kategorier???
Ups, er det på add siden??
Avatar billede geekpower Nybegynder
12. juni 2001 - 11:48 #11
Øh, det er nok add men der mangler jeg jo et password...(side)