Avatar billede zakken Nybegynder
22. november 2007 - 08:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows Vista mister forbindelse til internet

Har en Dell maskine med Windows Vista.
Den har fint adgang til det lokale netværk, men kan ikke komunikere med primær dns server 192.168.111.1
Dvs. jeg kan ikke komme på nettet eller for den sags skyld sende emails. Har prøvet at fejlfinde i Vista men den finder ikke noget, har også nulstillet netkortet uden held.
Alle andre maskiner på samme netværk kan sagtens gå på nettet. Har også genstartet firewall og router samt modem.

Hjææælp
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 09:23 #1
Har du prøvet
ipconfig /release
ipconfig /renew

Hvis det ikke hjalp, har du prøvet at sætte maskinen direkte på nettet, altså før routeren
Avatar billede zakken Nybegynder
22. november 2007 - 09:35 #2
Hej Helge.

Har prøvet begge dele, uden held.
De andre maskiner har fuldt adgang til alt, og den berørte maskine har adgang til lokalnettet.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 09:41 #3
Ja det kan jeg forstå, kan du heller ikke pinge ud af huset
Avatar billede zakken Nybegynder
22. november 2007 - 09:45 #4
Jeg prøvede at pinge google 216.239.59.104
første fik timeout, men de 3 næste gik fint. Næste forsøg gave 4 gang 75ms.
Men kan stadig ikke komme på www.google.dk
Avatar billede zakken Nybegynder
22. november 2007 - 10:00 #5
Inden jeg pinger er der et kryds over forbindelsen til nettet, men når jeg så pinger forsvinder krydset. Efter nogen tid kommer krydset tilbage, indtil jeg igen pinger. Hva faen?
Avatar billede zakken Nybegynder
22. november 2007 - 13:52 #6
Fandt selv svaret. Takker for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 16:19 #7
Og hvad var svaret??