Avatar billede epoke_pla Nybegynder
21. november 2007 - 14:20 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Konvertering fra *.m2ts til .avi

Hej,
Jeg har lige købt en HDR-SR5E Sony kamera, som jeg skal bruge til firmaets produkter.
Jeg kører selv med Pinnacle Studio Plus 10, og jeg kan ikke importere *.m2ts filer i dette program. Med Sony software kan jeg se den lækre kvalitet det er i *.m2ts. Jeg kan konvertere videoklippet til MPEG2, men den taber meget kvalitet... Kender I derfor nogle gode konverteringsprogrammer til f.eks. .avi eller lign.
Avatar billede nva Praktikant
21. november 2007 - 14:36 #1
Avatar billede epoke_pla Nybegynder
21. november 2007 - 15:01 #3
Synes ikke det siger mig noget, og jeg har allerede googlet...
Avatar billede nva Praktikant
21. november 2007 - 15:11 #4
Jeg læser det sidste link som at du skal prøve Windows Movie Maker http://www.microsoft.com/windowsxp/using/moviemaker/getstarted/clips.mspx
Avatar billede nva Praktikant
21. november 2007 - 15:15 #5
Avatar billede epoke_pla Nybegynder
21. november 2007 - 15:27 #6
Moviemaker tager ikke *.m2ts filer.....
Avatar billede fuglen1 Novice
21. november 2007 - 17:15 #7
Så vist jeg kan finde ud af er m2ts en mpeg2 transport steam.
Det vil sige at man kan demuxe den med feks projectx

Bruger man moviemaker vil man få 2 omkodninger hvis det skal til dvd og det vil gå ud over kvaliteten og direkte at ødelægge filen.

m2ts er faktisk mpeg2 filer i en
Avatar billede epoke_pla Nybegynder
22. november 2007 - 11:25 #8
Hvad betyder demuxe?

Vi skal bruge det til messe, og det skal være en høj kvalitet på en 42" fladskærm.

Problemet er bare at jeg kan ikke åbne m2ts i vores redigeringsprogram.
Avatar billede trav4u2 Novice
23. november 2007 - 12:16 #9
Jeg har desværre ikke selv fornøjelsen af et kamera med AVCHD kvalitet, men for at åbne / redigere den type filer er du nødt til at have den seneste model af redigeringsprogrammer.

I dit tilfælde er du nødt til opgradere til Pinnacle Studio Plus 11
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+Plus+11.htm
Men til $50 er det jo heller ikke så galt
http://estore.pinnaclesys.com/DRHM/servlet/ControllerServlet?Action=DisplayCategoryProductListPage&SiteID=piestore&Locale=en_GB&Env=BASE&categoryID=806900

AVCHD-scenen er relativ ny, og der er flere, men desværre nok lidt usikre bud
1. Pinnacle Studio Plus 11
2. Ulead videostodio 11.5 plus (Den sidste 0.5 opgradering er kun for brugere der har købt 11’eren) http://www.ulead.com/tech/vs/vs_ftp.htm
3. CyberLink PowerDVD Ultra + VirtualDubMod + AVISynth - http://thedvshow.com/faq-pro/index.php?action=article&cat_id=019&id=490

Der er mig bekendt endnu ikke noget gratis program på markedet.
Avatar billede fuglen1 Novice
23. november 2007 - 16:44 #10
Demuxe betyder at man afskiller lyd og billede af, så det det er i sebberate filer

forslag til nye programmer
Der skal ikke bruges nogle nye programmer da m2ts bare er en ganske almindelig mpeg2 fil i en anden undpakning
Der skal faktisk kun bruges projectx som er gratis.

der er ikke nødvendig at opgradere pinnacle da jeg før har åbnet mpeg2 filer i version8
Avatar billede trav4u2 Novice
27. november 2007 - 11:58 #11
epoke_pla > Er du kommet videre i dine overvejelser?
En anden mulighed kunne være CoreAVC Pro - http://www.coreavc.com/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=4&id=21&Itemid=59
men det ser ud til at den nemt kan drille lidt - http://forum.videohelp.com/topic340675.html

fuglen1 > Jeg tvivler på at du har ret :-)
m2ts er ikke en mpeg-2 fil, men derimod MPEG-4 med H.264 codex..

Du kan læse lidt mere om det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD
Avatar billede fuglen1 Novice
27. november 2007 - 15:36 #12
trav4u2> Du har vist delvist korekt
Det jeg har kunnet finde ud af så afhænger det om der er optager i SD eller HD format
For når det er SD så det i mpeg2 ogHD i avdhd

Men ifølge det jeg har fundet så er m2ts en mpeg2 fil
http://filext.com/file-extension/M2TS
Avatar billede trav4u2 Novice
27. november 2007 - 17:59 #13
Og her på falderebet får du lige et link til en decideret decoder:
http://www.elecard.com/products/products-pc/consumer/converter-studio-avchd/

Fandt i øvrigt lige ud af at det åbenbart er MainConcept, der har leveret ”motoren” til mit program, Videostudio - :-)
http://www.mainconcept.com/site/news-9/current-news-129/corel-20891.html
Avatar billede fedthans Nybegynder
18. december 2007 - 20:31 #14
Er interesseret i at vide om du har fået løst problemet, da jeg har samme problem, og det er blevet en meget stor irritation...
Jeg er måske mere interesseret i at vide hvem kan redigere i m2ts format, frem for at bruge flere timer på at om konvertere filformat til mpg, som jeg også har problemer med at få lyd på når jeg importer til Feks. premiere cs3 eller pro2. vegas 8pro, m.m.
fedthans
Avatar billede stik Nybegynder
21. januar 2008 - 17:09 #15
jeg har samme problem! har opgivet at få HD format ind i premiere cs3, men hvis jeg optager i almindelig SD kvalitet kan jeg få billede ind, MEN intet lyd!
har prøvet at finde en opdatering til cs3, som gør at programmet kan arbejde med AVCHD formater men uden held. :(
det er dog lykkedes at få det hele til at virke i vegas 8 pro, men bryder mig ikke om programmet..
Avatar billede stik Nybegynder
21. januar 2008 - 17:11 #16
så håber også at der findes en livsredder blandt folket som har en løsning :)
Avatar billede cphtom Nybegynder
04. marts 2008 - 17:00 #17
jeg har lige downloaded any video converter professional som trial version og kunne convertere m2ts filen til mpg2.. da er også andre formater .. håber det hjælper...
Avatar billede sjantos Nybegynder
26. april 2008 - 00:14 #18
har selv er kamera med den fil type og kan godt redigere dem i Pinnacle Studio Plus 11
og man kan hente et program her http://www.flvplayer4free.com/m2ts-codec.htm
så kan man også se dem i wmp
Avatar billede hj0rth Nybegynder
21. maj 2009 - 20:31 #19
Hej,

Nu er der gåt et år siden sidste kommentar på denne tråd, men jeg sidder stadig med dette problem.

Er der nogle kloge hoveder som kan fortælle mig hvad der virker?

Det jeg gerne vil kunne er:
- Afspille mine *m2ts filer på min computer
- Redigere i mine klip
- Konvertere til normale filformater
- Brænde dvd'er i høj kvalitet

Håber der er nogen der har gjort sig nogle erfaringer med dette format.

Mvh. Jesper Hjorth
Avatar billede dalli1234 Praktikant
22. januar 2013 - 14:12 #20
Du er ikke alene. Jeg har samme problem med nogle m2ts filer. Kan intet gøre med dem  - æv