Avatar billede latz69 Nybegynder
20. november 2007 - 22:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ny bærbar

Hej Eksperter

Står og skal have en ny bærbar og er klar på at ofre 7-8000 kr.

Computeren skal ikke bruges så meget til spil, men derimod mere til downloading af musik (lovligt selvf), afspilning af musik, surfing på internettet og Word/Excel.

Der skal også være et integreret kamera i :)

Nogle der har et godt forslag til en ny computer som helst ikke bliver forældet lige foreløbigt???
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. november 2007 - 07:05 #1
Aldi har et super godt køb til 6500 fra idag..

http://www.aldi.dk/

Bla

T5450 1.66 CPU
2GB ram
Webcam
8600M GS GFX
Win Vista
mm
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2007 - 09:12 #2
Så bliver det ikke meget bedre :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. november 2007 - 12:12 #3
lillebroren har lige købt den, så venter bare på en melding
Avatar billede latz69 Nybegynder
21. november 2007 - 13:56 #4
I tror ikke  er for lille ?
Jeg havde måske forestillet mig 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo. Det er alligevel en hel del mere end 1,66.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2007 - 14:06 #5
Ja det er 340 Mhz...

Men til dit behov er den ok.
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. november 2007 - 14:19 #6
1.66 er ganske rigeligt. Skal du have bedre CPU får du mindre GFX mm..

Sådan en her måske?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398076

Den er dog dyrere og med dårligere GFX kort
Avatar billede hlnviv Juniormester
22. november 2007 - 10:40 #7
Efter min mening er ATI kortet nu det bedste
men nogene er til ford og andre er til opel
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. november 2007 - 11:44 #8
et HD2400XT er ikke bedre end et 8600M GS, det kommer ikke an på om du er til nvidia eller ati, det er bare et dårligere GFX kort. Selv 2600 kan knapt følge med 8600
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2007 - 13:37 #9
Ganske korrekt :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. november 2007 - 14:01 #10
Faktisk er den gamle floskel "Det er et religions spm" ikke så relevant mere. Nvidia og Intel har så stort et forspring PT at de er svære at undgå. AMD køber du hvis du skal have en CPU til under 700kr og ATI, tjahh desværre er der ikke for mange gode grunde til at købe ATI lige PT (dette kommer fra en ATI fanboy) ;)
Avatar billede hlnviv Juniormester
22. november 2007 - 16:06 #11
jeg har nu lige valgt et ATI Mobility Radeon X2600
frem for et NVidia® GeForce® 8600M GS
og det holder jeg nu fast på
Avatar billede hlnviv Juniormester
22. november 2007 - 16:14 #12
og mange af de benchmarks test de så gerne vil sælge Nvidia kort skal man tage at falde op og ned på
og det er ikke fordi jeg er mere til det ene frem for det andet
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. november 2007 - 18:59 #13
du har helt ret mht benchmarks. Nogle favoriserer Nvidia og nogle favoriserer ATI, og dem skal man lige tage med 23 KG salt, men der skal så også siges at på de fleste GFX kort og CPU er der simpelthen så stor en forskel at favoriserende benchmarks ikke er hele forklaringen. ATI HD2400XT er et low end media center gfx kort, det kommer ikke i nærheden af 8600 i performance, det gør 2600 ikke engang. Den rene hardwaremæssige del af sagerne skal tages i betragtning for der kan BM ikke lyve og der er 8600 langt overlegen. Så uanset hvordan du vender og drejer den, med BM osv, så kommer 2400 og 2600 i mobility udgaver ikke i n ærheden af 8600, så du tager altså fejl. :)
Avatar billede latz69 Nybegynder
25. november 2007 - 15:24 #14
Hvad siger I til denne computer:

www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393179

Så bliver det ikke ret meget bedre, vel ???
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. november 2007 - 18:54 #15
Den ser fin ud men er jo også 1000kr dyrere. Har lige brugt den com fra Aldi et par dage og den er godt nok lækker.
Avatar billede latz69 Nybegynder
27. november 2007 - 18:26 #16
Ja, men pyt med de 1000 kr :)

Hvor godt er grafikkortet egentlig i HP'en som jeg linker til?

Jeg tænkte på, man kan få bærbare computere billigere, hvis det er en Dual Core processor i stedet for Dual Core 2 processor - men hvad er forskellen på disse to processorer?? Er Dual Core 2 virkelig så meget bedre end Dual Core???

Pointene går til den der svarer på dette.
Avatar billede latz69 Nybegynder
29. november 2007 - 18:44 #17
Glem det.