Avatar billede hustlerh Nybegynder
20. november 2007 - 11:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XP 32 vs. XP 64

Mjallo

Jynes ikke jeg kan finde nogen klar mening om hvilken en der er bedst?
Er den eneste forskel på om man tager xp 32 eller xp 64? Forskellen ikke bare at i  xp 32 er der en begræsning på 4 gb ram? Jeg har intel core 2 duo CPU 2.00 og 2 gb ram...er det bedre at jeg skifte fra xp 32 til xp 64, eller er det fuldstændig irrelevant?

Jeg sidder med en bærbar:
# Intel® Santa Rosa/Centrino™ Duo III teknologi
# nVidia Geforce 8600M GT 512MB grafikkort
# Intel® Core™ 2 Duo 2.00 GHz
Er det rigtigt, at jeg ikke kan mærke forskel på om jeg køre xp 32 eller xp 64 fordi jeg kun har 2 gb ram ikk?
Tak for hjælpen
Avatar billede sherlock Nybegynder
20. november 2007 - 12:00 #1
Til personklig brug, vil du ikke mærke nogen forskel i hastighed på XP-64og XP-32.
Dine programmer er alligevel oversat til 32-bit. Til gengæld er understøttelsen af hardware langt bagud på XP-64. Som du er inde på, skal du have mere ram for at få udbytte af 64 bit. Geænsen kommer bare ved 2,75GB - 3,25GB, alt efter dit motherboard og BIOS.
Avatar billede sherlock Nybegynder
20. november 2007 - 12:00 #2
Tyrk-fejlene er gratis :)
Avatar billede hustlerh Nybegynder
20. november 2007 - 12:04 #3
#sherlock
Så du vil sige det er spild af tid at få xp 64 ind. Det er en dum idé også på grund af dden manglende understøttelse? :)
Avatar billede montago Praktikant
20. november 2007 - 12:14 #4
64 Bit bliver udnyttet af nogle få programmer og spil...

Crytek - FarCry f.eks. får nogle mere præcise detaljer, men køre samme FPS...

til applikationer, kan man i nogle ganske få tilfælde få en bedre ydelse, men det er som sagt - ganske få !!

dertil kommer en helvedes masse problemer med at få ting til at køre, drivers såvel som programmer.

koklusion : 64bit sux...
Avatar billede sherlock Nybegynder
20. november 2007 - 12:28 #5
Ja :)
Avatar billede hustlerh Nybegynder
20. november 2007 - 14:53 #6
oki :)
Avatar billede hustlerh Nybegynder
20. november 2007 - 14:55 #7
virkelig dumt spørgsmål - men hvordan giver man point?
Avatar billede sherlock Nybegynder
20. november 2007 - 15:00 #8
Der skal oprettes et svar. Så kan du vælge.
Avatar billede montago Praktikant
20. november 2007 - 15:06 #9
jeps
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
21. november 2007 - 11:27 #10
32-bit understøtter reelt kun 2gb ram, men der er lavet noget smart så det alligevel kan komme op på 3gb. Så hvis du har 4gb ram, skal du have 64-bit. Men så understøtter 64-bit også næsten uanede mængder ram, helt oppe i terabyte klassen :)
Avatar billede montago Praktikant
21. november 2007 - 11:35 #11
32bit = 2^32 = 4.3 milliarder bytes == 4GB

Motherboardet bruger det øvre addresse-register til Hardware ressourcer - omkring 512 - 1024 MB (kan ikke huske størrelsen) - afhænger af producenten