Avatar billede luigi Nybegynder
19. november 2007 - 22:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ingen upload, kun download

Jeg er meget desperat, da jeg har kæmpet i 2 dage med at få sat mit internet op igen. Jeg har ingen upload og fuld download.

Nogen der har nogle ideer til hvad der kan være galt.?
Avatar billede carlodk Nybegynder
19. november 2007 - 23:32 #1
Udbyder?
Router?
PCer?
Windows?
Avatar billede luigi Nybegynder
20. november 2007 - 06:21 #2
Tele2

Har prøvet med en Linksys WRT54G, (Troede det var det der var galt, har så købt en ny
D-link Dir 655. Virker stadig ikke

Windows XP

PC'er: Stationær computer, forbundet med kabel
Bærbare: Forbundet trådløst.
PS3: Kabel.

Kan ikke pinge router "Anmodning timeout"

Når jeg køre en netværksdiagnosticering i windows, siger den at der er fejl
under punnktet netværkskort
1) "DefaultIPGateway = 192.168.0.1(Samme undernet) (Mislykkedes)"

2) "DNSServerSearchOrder = 192.168.0.1 (Mislykkedes)"
Avatar billede luigi Nybegynder
20. november 2007 - 06:24 #3
Ps.: Jeg har kun tilsluttet Stationær PC på nuværende tidspunkt.

Kan det være netkortet som der er fejl på.?

Jeg har søgt på forummet, det virker ikke som en typisk fejl.!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 06:44 #4
Prøv med 192.168.1.1 i stedet.

Deaktiver evt. firewalls på PC'erne.

Bruger du fast ip eller dhcp?
Avatar billede luigi Nybegynder
20. november 2007 - 20:57 #5
Jeg bruger dhcp

hjælper ikke at deaktivere firewalls?

Hjælper ikke med 192.168.1.1 (Det havde min gamle router også af IP nummer)

Kan det være netkortet der er noget galt med.?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 21:00 #6
Kan hverken den bærbare eller stationære komme på?
Avatar billede luigi Nybegynder
20. november 2007 - 21:20 #7
Nu har jeg prøvet at sætte den bærbare til routeren direkte med et kabel og så siger
den at "DefaultIPGateway = 192.168.1.1(Samme undernet) (Lykkedes)"
og

"DNSServerSearchOrder (Mislykkedes)"

Jeg prøvede at lave en speedtest med den bærbare og den fik en upload på ca. 120 (jeg har en 2GB/512mb). Den stationære fik slet ingen upload.

Det virker som det er DNSServerSearchOrder som mislykkes hver gang, hvad end det betyder.???
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 21:24 #8
Og hvis du sætter den direkte til tele2's modem?
Avatar billede luigi Nybegynder
20. november 2007 - 21:39 #9
Så får jeg 120 i upload (Spørg dumt, burde den ikke være i nærheden af 512)?

og alt virker i netværksdiagn. (Burde det vel også når den ikke kører igennem router?)
Avatar billede luigi Nybegynder
20. november 2007 - 21:51 #10
Kan ikke komme på nettet med trådløst internet, selvom den siger at der er forbindelse til den trådløse forbindelse, hverken fra PC eller bærbar.

Kan ikke komme på nettet med den stationære mere, siger begrænset forbindelse.

Virker mystisk.!

Kan det være Tele2 modemmet eller netkortet der er noget galt med (syntes jeg stiller en masse spørgsmål som ikke bliver besvaret!!!)??
Avatar billede luigi Nybegynder
20. november 2007 - 22:08 #11
Glemte lige at sætte dem tilbage i routeren igen.!!

1) Bærbar kan nu komme på internettet trådløst og fin netværks diagn. gennem router

2) Den stationære kan godt komme på nettet trådløst, men laver samme fejl som tidligere ved en netværksdiagn. Download 1854/Upload 111
Avatar billede luigi Nybegynder
20. november 2007 - 22:24 #12
Jeg kan heller ikke sende en mail fra outlook.!
Avatar billede luigi Nybegynder
20. november 2007 - 22:35 #13
Nu har jeg opdateret driver til netkort, og det betød, at jeg kun ved at have kabel tilsluttet kunne få en down på 1867 og upload på 130.

Men den skriver stadig samme fejl i netværksdiagn. og man kan ikke sende email.!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. november 2007 - 06:20 #14
Prøv at resette din router og vendt med kryptering indtil du har konstateret hul igennem.

Vil du have, at din stationære skal køre trådløst og ikke kablet?
Avatar billede luigi Nybegynder
21. november 2007 - 11:24 #15
Jeg har prøvet at resete med den gamle router og der skete ikke noget og den havde samme problemer. Så det hjælper nok ikke noget.

Jeg vil gerne køre med kabling på den stationære.

Kan det ikke være netkortet som er defekt, for så vil jeg tage ud og købe et nyt i dag.!?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. november 2007 - 11:45 #16
Det kunne det sagtens være.
Avatar billede luigi Nybegynder
22. november 2007 - 07:21 #17
Det hjalp at skifte netkort, det var åbenbart defekt ved upload.!
Avatar billede luigi Nybegynder
22. november 2007 - 07:29 #18
Kan jeg lige få et svar så du kan få nogle point.!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. november 2007 - 07:32 #19
Kommer her...