Avatar billede huhejman Nybegynder
19. november 2007 - 20:40 Der er 3 kommentarer

hdd indikateren lyser uden harddisken arbejder - langsom computer

I morges, da jeg tændte min bærbare computer, stødte jeg på et træls  problem. Den startede fint op, men før opstarten blev helt færdig hang computeren bare i 5 minutter, hvor hdd led'en lyste mere eller mindre konstant, men uden at jeg kunne høre aktivitet på disken. Dette gentog sig da jeg prøvede at genstarte computeren efter at have brugt slukknappen i frustration. efter lang tid blev den dog færdig, men visse programmer tog uendelig længere tid om at loade en d de burde.
Da windows senere kontrollerede harddisken (under endnu en opstart) tog det også opimod 40 minutter.

Nogen idéer til hvad der kan være galt?
Avatar billede justrace Novice
20. november 2007 - 00:13 #1
Jeg kan ikke svare helt sikkert på hvad det kan være, men for en sikkerheds skyld ville jeg skynde mig at få taget backup, da det kunne lyde som om harddisken er ved at blive "træt". Prøv at gøre det med de vigtigste ting først!
Avatar billede huhejman Nybegynder
21. november 2007 - 17:17 #2
Det var også det jeg tænkte, men virker det så ikke underligt, at den, når den først er tændt, fungerer relativt fornuftigt?
Avatar billede justrace Novice
21. november 2007 - 18:00 #3
Både og, men hvad lavede du på den de sidste timer inden du lukkede ned inden problemet?

Prøv lige de check der er herunder, security er den hurtigste, så start med den.

http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?langid=ie&venid=sym&plfid=23&pkj=ZMFMRHYTINMHDKDCWLL&bhcp=1