Avatar billede shadowz Nybegynder
19. november 2007 - 14:32 Der er 13 kommentarer

linksys wrt 54 G TDC

hej har fået mig en sådan Router WRT 54G Har TCD som ud byder Har En Fast Ip Hved TDC Mit Spårgsmål er Skal den Router Køre Automatic DHCP Eller Static IP ......??????
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. november 2007 - 14:33 #1
static ip
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. november 2007 - 14:34 #2
Men det er jo 2 forskellige ting.
Avatar billede tonygk Nybegynder
19. november 2007 - 14:38 #3
Din fast IP er på WAN side (som SKAL tastes ind). Jeg anbefaler at du bruger routerens dhcp, så har du muligheden for flere maskiner kan komme på nettet sammetidig. 4 maskiner/printer kan sluttes til 4 lan porte på din router og mange trådløse i alt op til 254 (teoritisk).
Avatar billede shadowz Nybegynder
19. november 2007 - 14:39 #4
Har læst lidt her inde og min opfatning er Static ip men hved tdc siger der DHCP Men det er ikke meget de hved der inde hved tdc
Avatar billede shadowz Nybegynder
19. november 2007 - 14:45 #5
Den køre o dhcp server men Det er med ip submaske undermaske Gateway mm
Avatar billede lap Nybegynder
19. november 2007 - 15:32 #6
det er noget vrøvl. På trods af fast ip hos TDC skal den sættes til DHCP på WAN-siden - TDC tildeler dynamisk den faste ip-adresse.

På LAN-siden skal du opsætte en dhcp-server - formentlig med et ip-range på 192.168.0.0-32 eller mere - det beslutter du selv.

LAN-siden kan sættes til: 192.168.0.0, subnet maske 255.255.255.0, gateway 192.168.0.1, men formentlig kommer det af sig selv.
Avatar billede shadowz Nybegynder
19. november 2007 - 15:48 #7
Jo grunden  at jeg spørger er at har haft den sat til i 3 uger Og har af brud på net Nå jeg logger in i router når der er Af brud I STATUS så er der ikke nogen ip Hvis jeg tryker f5 Opdatrer vidu så er Alle verdier 0.0.0.0 Har op dateret router til 7.0.07 aner ikke hvad der er galt Har haft den Til Automatic DHCP i de 3 uger i de overst fælter....
Avatar billede shadowz Nybegynder
19. november 2007 - 15:55 #8
hvordan hved man hvad defalt gateway er
Avatar billede lap Nybegynder
19. november 2007 - 16:05 #9
Går ud fra, at den er korrekt tilsluttet. WAN-porten er koblet direkte i TDC modem (formentlig speedstream) - og du har haft slukket for modem?

Hvis den har været sluttet til i 3 uger - hvis du har én tildelt ip-adresse, så kan der ikke være andet sluttet til - så din forbindelse har så ikke virket i 3 uger - det har jeg svært ved at tro på?

Så: slut for alt tdc-udstyr, tilslut router korrekt til modem - tænd for modem - vent 30 sekunder - tænd for router - og check om routeren får en ip-adresse. Hvis ikke skal du vente op til 60 minutter - så burde det falde på plads.
Avatar billede shadowz Nybegynder
19. november 2007 - 16:09 #10
jo har haft net helle tiden men med afbrud den kommer ikke online igen ikke før jeg genstrter modem altså speedstrem
Avatar billede lap Nybegynder
19. november 2007 - 21:10 #11
husk det med 60 minutter efter korrekt tilslutning - evt. tilslut i aften inden du går i seng og kontroller i morgen tidlig.
Avatar billede lap Nybegynder
19. november 2007 - 21:19 #12
har svært ved at finde ud af, hvad 7.0.07 er - så vidt jeg kan se er nyeste firmware 7.0.04?

Husk at teste med PC koblet på router med kabel i første omgang så du er sikker på, at det ikke er den trådløse del som er problemet.

WAN skal kobles til det stik, som sikker "for sig selv" længst til venstre.

I rullegardinet skal der stå "Automatic configuration - DHCP".

Jeg har opsat indtil flere af denne type routere på tdc-forbindelser - helt uden problemer. Jeg går ud fra, at der ikke er et eller andet specielt du ikke har oplyst?
Avatar billede shadowz Nybegynder
20. november 2007 - 10:07 #13
Har fået Den 7.007 hved link sys support Buger kabel til min maskine og til server Alt er sat til efet manual