Avatar billede hcm Nybegynder
19. november 2007 - 00:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke browse websider

Har et meget maerkeligt problem - synes jeg ihvertfald...
Jeg har netop faaet min internet forbindelse, og mit modem/router (netgear DG834G) faar tildelt extern adresse og faar DNS etc. Den sync'er fint med ca 13000mbit som er hvad jeg forventede at faa.
Men naar jeg saa via min pc forsoeger at browse websider kan jeg ikke faa svar fra dem. Det virker som om headeren fra siden loader, saa jeg faar en overskrift i topbjaelken, men saa timer den ud med "waiting for www.google.com" eller hvad jeg nu proever at gaa ind paa.
Jeg har checket DNS og IP settings paa min pc, og jeg kan resolve navne via DNS, saa noget maa da virke. Har forsoegt med dynamisk og fast IP og DNS, har forsoegt med IE og Firefox, har forsoegt med min MAC med baade safari og Firefox. Jeg har vaeret ude og koebe en anden router/modem, men det var samme problem med den

Jeg kan fint browse paa mit eget netvaerk, og maskinerne kan se hinanden.
Skype kan connecte, saa der er hul igennem, og jeg kan gaa ind paa min arbejds webmail uden problemer (!?!?)
Siden symptomerne er de samme paa to maskiner, kan jeg ikke rigtig gennemskue den her...

Jeg er ved at blive fuldstaendig skoer her!

please help!!
Avatar billede riversen Nybegynder
19. november 2007 - 18:18 #1
hold da kæft... 13Gbit... sikken router og internetforbindelse :)
Avatar billede hcm Nybegynder
19. november 2007 - 21:58 #2
Ja, du skulle bare se fiberkablerne der gaar ind i routeren! Selvfoelgelig var jeg selv noedt til at omprogrammere routeren med min lodekolbe og en skaerebraender for at faa det til at virke :-)
Problemet er blevet loest - der var en fejl i opsaetningen fra ISP'ens side.
Avatar billede schollert Nybegynder
20. november 2007 - 10:06 #3
Hej!

Jeg har noget, der minder om samme problem - og jeg kan heller ikke gennemskue det. Alting kører som det skal, hvis jeg tager min bærbare med på biblioteket. Dér fløjter det lige igennem.

Til gengæld kan jeg ikke komme på de trådløse netværk, der er tilgængelige hos mine venner. Skype drøner stadig igennem.

Kan du/I hjælpe med, hvad jeg eventuelt skal se efter på min maskine...
Skal gerne dele point ud, hvis det er det, der skal til.

På forhånd tak
/Mich
Avatar billede riversen Nybegynder
20. november 2007 - 18:00 #4
du kan prøve at tjekke din dns opsætning når du er hos dine venner. Mener skype kører selvom dns ikke fungerer.
Avatar billede schollert Nybegynder
20. november 2007 - 18:44 #5
Ups... den er løst. Sorry.

Se her: http://www.eksperten.dk/spm/806651

/Mich