Avatar billede thecannmann Praktikant
18. november 2007 - 15:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Langsom ved start up og ved brug af internet (acer bærbar)

Hej :)

Det drejer sig om mine forældres bærbar. Den er blevet utrolig langsom (specielt ved start up). Håber I kan hjælpe med hvilke programmer, som ikke behøves at starte up eller køre konstant, når man alligevel ikke bruger dem og se efter ting, som ikke burde være det :D

Jeg har lavet en HJT-log:

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\Acer\Empowering Technology\ePerformance\MemCheck.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\CLML_NTService\CLMLService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\HackerWatch\HWAPI.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
c:\programmer\fælles filer\mcafee\mna\mcnasvc.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcpromgr.exe
C:\Programmer\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
C:\Programmer\MySecurityCenter\Programs\service.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
C:\Programmer\SiteAdvisor\6066\SAService.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZgAcer.EXE
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRAgent.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\eDSloader.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Acer\Empowering Technology\ePresentation\ePresentation.exe
C:\Programmer\SiteAdvisor\6066\SiteAdv.exe
C:\DOCUME~1\DORTHE~1\LOKALE~1\Temp\RtkBtMnt.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Acer\Empowering Technology\Acer.Empowering.Framework.Launcher.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxext.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
c:\programmer\mcafee\msc\mcuimgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Documents and Settings\Dorthe Jerløv\Dokumenter\hijackthis.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://da.intl.acer.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://da.intl.acer.yahoo.com/
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215} - C:\Programmer\SiteAdvisor\6066\SiteAdv.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O3 - Toolbar: Acer eDataSecurity Management - {5CBE3B7C-1E47-477e-A7DD-396DB0476E29} - C:\WINDOWS\system32\eDStoolbar.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - C:\Programmer\SiteAdvisor\6066\SiteAdv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec PIF AlertEng] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [ePower_DMC] C:\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ntiMUI] C:\Programmer\NewTech Infosystems\NTI CD & DVD-Maker 7\ntiMUI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZgAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eRecoveryService] C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eDataSecurity Loader] C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\eDSloader.exe 0
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Boot] C:\Acer\Empowering Technology\ePower\Boot.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [AzMixerSel] C:\Programmer\Realtek\InstallShield\AzMixerSel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acer ePresentation HPD] C:\Acer\Empowering Technology\ePresentation\ePresentation.exe
O4 - HKLM\..\Run: [setc] C:\Programmer\MySecurityCenter\Programs\setc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [regist] C:\Programmer\MySecurityCenter\Programs\Info.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiteAdvisor] C:\Programmer\SiteAdvisor\6066\SiteAdv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] c:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe AcRdB7_0_9
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Acer Empowering Technology.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: siteadvisor - {3A5DC592-7723-4EAA-9EE6-AF4222BCF879} - C:\Programmer\SiteAdvisor\6066\SiteAdv.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Memory Check Service (AcerMemUsageCheckService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\ePerformance\MemCheck.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /m "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PifEng.dll (file missing)
O23 - Service: McAfee HackerWatch Service - McAfee, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\HackerWatch\HWAPI.exe
O23 - Service: McAfee Update Manager (mcmispupdmgr) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - c:\programmer\fælles filer\mcafee\mna\mcnasvc.exe
O23 - Service: McAfee Protection Manager (mcpromgr) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcpromgr.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
O23 - Service: MySecurityCenter License Service - Unknown owner - C:\Programmer\MySecurityCenter\Programs\service.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: SiteAdvisor Service - McAfee, Inc. - C:\Programmer\SiteAdvisor\6066\SAService.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede haverslev Novice
18. november 2007 - 15:36 #1
kan se der køre noget McAfee og Norton på den, der er vel ikke installeret 2 antivirus/firewall på den, hvis ja - så skal den fjerne som ikke skal bruges

Kør en tur med dette:
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

Disk-defragmentering: (køres først når du har lavet ovenstående)
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskdefragmentering.
2. Grundlæggende handler det så om, at markere/vælge det drev man ønsker at defragmentere. Afhængigt af Windows version er der forskel på, hvordan defragmenteringen sættes i gang, men det giver i alle tilfælde sig selv. Se efter en knap hvor der står Ok eller Defragmentér og tryk på den.
3. Når defragmenteringen er overstået for det valgte drev, kommer der en besked om, at det er gjort, og om man ønsker at defragmentere andre drev. Man kan så foretage sine valg.
4. Når det hele er overstået er der kun tilbage, at lukke værktøjet
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2008 - 21:03 #2
Avatar billede ocb Nybegynder
09. november 2008 - 12:37 #3
Formater pc'en og lav en frisk install af XP :-) så bliver den hurtig igen.. det er 60 min givet godt ud...
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2008 - 13:58 #4
obc > fint at du kan lægge et svar på et 8 mdr. gammelt spørgsmål :)