Avatar billede hiiktor Nybegynder
17. november 2007 - 20:45 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med lyden!

Hey allesammen.

Når jeg foreksempel prøver at afspille en fil med Windows Media Player, kommer der en pop'up frem hvor der står: Windows Media Player kan ikke afspille filen, da der er problemer med lydenheden. Problemet kan skyldes, at der ikke er installeret en lydenhed på computeren, at lydenheden er optaget af et andet program, eller at den ikke fungerer korret.

Her igår virkede lyden fint og lige pludselig er der bare overhoved ingen lyd på min computer! Det er rigtig irriterende.

Jeg ved ikke hvad mit lydkort hedder, men hvis det er noget i skal vide så fortæl mig lige hvordan jeg finder ud af det, så skal jeg nok tjekke det.

Tak, på forhånd.

- Viktor.
Avatar billede e-tech Nybegynder
17. november 2007 - 21:22 #1
Prøv det her først.

Kontrolpanel - System - Hardware - Enhedshåndtering - Endheder til lyd, video og spil.
Hvis der står en gul trekant med et udråbtegn foran skal du højreklikke på enheden og vælge "Opdater driver".

DU kan også gøre det samme og mange andre ting ved at downloade dette udmærkede program EVEREST Free Edition 2.20 (scannet med Avast, SupeAntispyware og Jotti) http://www.majorgeeks.com/download4181.html og prøve at se hvad den hedder og hente driveren ved at blive direkte henvist til siden hvor driveren er.

Det kan også være noget så banalt som at lydkortet er faldet ud.
Avatar billede hiiktor Nybegynder
17. november 2007 - 22:55 #2
Jeg har prøvet det første du sagde, da jeg kiggede var alle drivere opdateret. Der var ingen udråbstegn. Så vidt jeg kunne forstå, kostede det penge inde på det link du henviste mig til? Man skulle ihvertfald oprette en bruger for at downloade disse drivere og dette kostede penge?

Hvordan finder jeg ud af hvad mit lydkort hedder?

Og er der ikke en anden løsning, eller er det inde på: http://www.majorgeeks.com/download4181.html løsningen er?
Avatar billede e-tech Nybegynder
17. november 2007 - 23:56 #3
Hov, du skal ikke vælge at scanne computere for driver updates, det er bare en reklame på siden, men downloade Everest Free edition programmet.

Download Everest - Vælg Pc - Vælg Opsumering - rul ned til du finder Multimedie Lydkort. Til højre vil du finde navnet på lydkortet.
Avatar billede e-tech Nybegynder
17. november 2007 - 23:57 #4
Hvad står der under Kontrolpanel - System - Hardware - Enhedshåndtering - Endheder til lyd, video og spil?
Avatar billede hiiktor Nybegynder
18. november 2007 - 13:34 #5
Codecs til lydenheder.
Codecs til videoenheder.
Drivere til ældre lydenheder.
Mediestyringsenheder.
Ældre videocaptureenheder.
Avatar billede e-tech Nybegynder
18. november 2007 - 14:17 #6
Du kan prøve at Downloade Everest - Vælg Pc - Vælg Opsumering - rul ned til du finder Multimedie Lydkort. Til højre vil du finde navnet på lydkortet.
Ellrs tror jeg, som jeg sagde tidligere, at det er noget så banalt som at lydkortet er faldet ud. Prøv at tjekke det også.
Avatar billede hiiktor Nybegynder
18. november 2007 - 14:22 #7
Jeg har ordnet det. En af mine venner havde en bruger inde på http://www.majorgeeks.com/download4181.html så jeg gik bare ind og downloadede den nyeste driver til Multimedielydkort, nu er lyden tilbage. Men som tak for hjælpen skal du nok få dine point.
Avatar billede e-tech Nybegynder
18. november 2007 - 17:00 #8
Det er bare i orden. :-D
Avatar billede e-tech Nybegynder
24. november 2007 - 10:25 #9
????
Avatar billede hiiktor Nybegynder
27. november 2007 - 14:48 #10
Har du fået dine points?
Avatar billede e-tech Nybegynder
29. november 2007 - 19:38 #11
Nej, ikke endnu. Du skal acceptere mit svar.
Markere mit navn og acceptere mit svar ;-)
Avatar billede e-tech Nybegynder
11. december 2007 - 20:31 #12
Respons???
Avatar billede hiiktor Nybegynder
20. januar 2008 - 16:48 #13
Sådan, nu burde du have fået dine points.
Avatar billede e-tech Nybegynder
20. januar 2008 - 17:13 #14
:-)
Avatar billede hiiktor Nybegynder
21. januar 2008 - 14:14 #15
Har du fået dem? :)
Avatar billede e-tech Nybegynder
27. februar 2008 - 20:42 #16
Jeps. Tak.