Avatar billede volturex Nybegynder
17. november 2007 - 07:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Activation af Windows XP Pro

Hejsa.

Jeg har fundet en gammel OEM disk frem med Windows XP Pro og har installeret den på min server. Hvordan får jeg den aktiveret for der står at den allerede er aktiveret. Nogen der ved hvordan deres system virker?

Man burde vel kunne aktivere den mere end en gang hvis nu man skulle gå hen og formatere sin harddisk.

På forhånd tak.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. november 2007 - 08:11 #1
En OEM-licens er låst til den oprindelige hardware, så du bliver nødt til at købe en ny licens.
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2007 - 08:16 #2
Du kan IKKE bruge en OEM udgave på andre maskiner, end den maskine den har været installeret og aktiveret på første gang. Dvs den OEM lever og dør med den maskine.
Så lang tid du blot skifter harddisk i den maskine den er/var installeret på første gang, så kan du geninstallere den utallige gange. Det er først når du bruger den på en helt anden hardware setup at du ikke kan aktivere mere.
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2007 - 08:18 #3
Avatar billede showsource Seniormester
17. november 2007 - 08:23 #4
Avatar billede showsource Seniormester
17. november 2007 - 08:24 #5
Der er nok forskel på om man køber en comp MED en OEM, eller om du køber en OEM og installerer på en eller anden comp.
Avatar billede oskar Nybegynder
17. november 2007 - 13:25 #6
->Showsource: Det er ikke tilladt at sælge en OEM uden medfølgende computer.
Avatar billede volturex Nybegynder
17. november 2007 - 13:48 #7
Jeg takker for svarene ;)
Avatar billede showsource Seniormester
17. november 2007 - 14:26 #8
Jeg tænkte nu også på om der er forskel på om comp'en leveres med CD, ( div. programmer o.s.v. ) eller om man køber f.eks. en comp uden styresystem, og samtidig køber en OEM.

Og må da indrømme jeg er færdig med windåze, ( eller det der er værre ), hvis jeg ikke kan bruge min version når jeg køber en ny comp en eller anden dag.