Avatar billede bamville Nybegynder
16. november 2007 - 15:26 Der er 13 kommentarer

nyt bundkort med AGPx8 port, passer dette sammen, tak

AsRock AM2NF3-VSTA, nForce3 250, AM2 motherboard
Corsair Twin2X 2x1024MB DDR2, PC6400 DDR800 ram
AMD Athlon64 X2 5000+, AM2, EE, BOX
Samsung SP S250 250GB, SATAII, 8MB
Pioneer DVR-212, DVD±RW, Bulk, Black

Har selv corsair 550w psu, og kabinet

så spørger folk sikkert hvorfor i alverden jeg har valgt et bundkort med AGP port, det er simpelthen fordi jeg har et AGPx8 Grafikkort liggende til 2000kr, Radeon X1650XT IceQ Turbo 512MB GDDR3 128-bit

Den skal ha vista, og skal kunne spille de lidt ældre dx9 spil som, Battlefield 2, Counter strike source osv, plus lidt multimedia. tusind tak (:
Avatar billede bamville Nybegynder
16. november 2007 - 19:38 #1
??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. november 2007 - 19:51 #2
Ja delene passer fint sammen.

Og ja, jeg forstår slet ikke, at du bruger penge på forældet teknologi :)

Dit grafikkort har nu nok været dyrt, men det er også gammelt.

Hvis jeg var dig, ville jeg overveje en ekstra gang, om ikke det også var tid til at skifte dit gfx.

Ærgerligt hvis det står af efter en måned. Så har du jo spildt pengene på bundkortet.
Avatar billede bamville Nybegynder
16. november 2007 - 20:26 #3
hehe, jamen kortet er 2uger gammelt (:, så det er jo næsten helt nyt (: , så det står ikke af lige forløbig (:
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. november 2007 - 20:31 #4
Du har vel ikke lige købt et X1650XT??
Avatar billede bamville Nybegynder
16. november 2007 - 20:31 #5
og i fremtiden, der er det da bare at købe nyt mobo med pci express (: , ram teknologi´en er jo ny nok til at kunne bruges på næste mobo :b, og cpu´en også (:
Avatar billede bamville Nybegynder
16. november 2007 - 20:32 #6
jo, til min gamle HP stationærer, som brændte sammen her for nylig (:, så nu står jeg med et nyt AGP kort (:
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. november 2007 - 20:35 #7
Det var vist et dårligt køb...

Men tingene passer og du har helt ret i, at du blot kan skifte mobo såfremt du har pengene til det :)
Avatar billede bamville Nybegynder
16. november 2007 - 20:42 #8
ja det var det vidst /:.. øøøv

men det var da godt at høre at det passer sammen (:

lige imens du har tid, tænkte jeg på at købe ny harddisk til min egen pc

Asus Striker Extreme
Core2Duo E6750
2gb Corsair ddrII pc6400 CL4
BFG Geforce 8800GT OC2
160gb maxtor harddisk sata <----

hvad er forskellen på SATA og SATAII ?, og hvilke harddiske er gode? har kigget på en 500gb WD sataII
Avatar billede bamville Nybegynder
16. november 2007 - 20:54 #10
tak skal du ha (; , er mit mobo kompitabelt med SATAII ? dvs det er 2x så hurtigt som Serial ATA ? , der er mange der siger at man skal ha en 36 gb raptor sata 10000rpm et eller andet, til OS , er det da godt?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. november 2007 - 21:00 #11
Ja det er kompatibelt.

En Raptor støjer noget mere, men det burde give en forbedring. Alternativt kan du overveje en RAID løsning.
Avatar billede bamville Nybegynder
16. november 2007 - 21:02 #12
det har jeg tænkt på! hvordan fungerer RAID ? hvordan gør man ? er det godt?

:D undskyld jeg spørger så meget..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. november 2007 - 08:02 #13
Du skal ikke undskylde, det er jo derfor vi er her :)

RAID er to eller flere diske sat sammen for at opnå større hastighed og/eller redundans.

Det kræver, at du har en RAID-controller, men det har de fleste nyere bundkort.

Du kan læse mere om RAID her:

http://en.wikipedia.org/wiki/RAID