Avatar billede Mik2000 Professor
16. november 2007 - 02:13 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Ekstern harddisk "med server"

Hej

Nogle der kan foreslå en god hurtig ekstern harddisk som kan følgende:
1: Server indbygget, så man kan komme ind på den alle steder fra, selvom computere er slukket
2: En kapicitet på 500-1000 mb
3: Den skal bruges meget over eksternt netværk og derfor være hurtig

Jeg ser frem til at høre fra jer
Avatar billede Jensen DK Novice
16. november 2007 - 08:16 #1
500-1000 mb skal det mon være GB i stedet, det andet er som en CD.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
16. november 2007 - 08:42 #2
Du skal have fat i et NAS drive. Nu er det jo nok ikke så meget et spørgsmål om kapacitet som om hvor meget du vil ofre. De fås fra 1.200 kr og op til 70.000,- !!
Som eksempel kan jeg nævne den jeg selv bruger som "backup skraldespand": Freecom NAS 500 GB til bare 1.500 kr. Virker fint som shared drive og har FTP interface ( komme til den udefra via nettet)– men den er ikke speciel hurtig ( ikke det jeg har behov for).
Du skal over i et NAS drive som har RAID eller lign. indbygget. Men kig her http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=305&Sort=&Parent=50&Soegeord=%22NAS%22&chkSoegSaetning=on
Der er rige muligheder ;-)  - så du skal nok være lidt mere specifik mht hvor meget du vil ofre, for at kunne anbefale en model direkte.
Avatar billede marzman Nybegynder
16. november 2007 - 09:27 #3
kig efter Synology de er super gode...

www.synology.com

alt efter hvad du har brug for, ville jeg kigge efter modellerne i 100 og 200 serien...

edbpriser:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=223411
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=361482
Avatar billede Mik2000 Professor
17. december 2007 - 17:37 #4
Ja selvf 500-1000 GB Hehe

Synology er bare uden disk så vidt jeg kan se

Det er vigtigt den er hurtig da jeg skal kunne arbejde på den og hente/gemme filer på den fra kontor og fra hjemme

Når I skriver de ikke er hurtige, hvad er det så. I forhold til at man henter en fil fra internettet, går det så langsommere eller hurtigere end det?
Avatar billede marzman Nybegynder
17. december 2007 - 19:57 #5
Det går væsenligt hurtigere end Internettet. Jeg har imidlertid selv fået mig en Synology og den er faktisk rigtig hurtig og der har ikke været nogen problemer...
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
17. december 2007 - 22:13 #6
Troede du var "død", havde helt glemt denne tråd :-D ?
Alt efter kvalitet et sted mellem 250 kb/sek til max netværket kan klare. Men en ægte server bliver det aldrig ;-)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
17. december 2007 - 22:23 #7
(supplering) med RAID diske når du ca 2048-3072 kb/sek - men bufferen bliver ret hurtigt fyldt op, så - som nævnt - det er altså ikke en netværks server. :-)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
17. december 2007 - 22:39 #8
( yderligere supplering - skal altså lære, at skrive/tænke færdig før jeg trykker "SEND") .
- henter/sender du via FTP ( internet) er den selvfølgelig ikke hurtigere, end den forbindelse du har til den. Hertil kommer, at FTP i sig selv er temmelig langsom kommunikation pga en stor netværks såkald "overhead" - den bruger altså ca 10-15 % af kapaciteten alene på at sikre, at data pakkerne er ok, ud over TCP/IP' egen overhead. Så regn med max 128-258 kb/sek, når du henter/skriver eksternt.
De hastigheder jeg nævner kan derfor kun opnåes, når du skriver/læser til den direkte forbundet til det netværk, den sidder på.
Avatar billede Mik2000 Professor
25. december 2007 - 22:15 #9
Okay

Jeg prøver Synology og en WD disk :)
Avatar billede Mik2000 Professor
25. december 2007 - 22:16 #10
Sry tiden imellem svarene :)

Dem der skal have point. Lig nogle svar
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
26. december 2007 - 06:16 #11
God nyt år ;-)
Avatar billede marzman Nybegynder
26. december 2007 - 22:21 #12
ved ikke lige om mine point er til svar, men nu smider jeg et så kan du selv vurderer...
Avatar billede Mik2000 Professor
09. februar 2008 - 14:47 #13
Sry havde glemt denne