Avatar billede razorblade101 Nybegynder
15. november 2007 - 22:28 Der er 9 kommentarer

Router og PPPoE

Hey alle
Har lidt problemer med at få mit wlan til at køre med fiberbånd,
energi midt bruger PPPoE som man jo skal ringe op til og jeg kan sagtens få min router til at få forbindelse men hvordan får jeg lige min browser til at "forstå" den ikke skal ringe op men bare gå gennem routeren?
jeg bruger en Linksys WRT54G router
Avatar billede razorblade101 Nybegynder
15. november 2007 - 22:50 #1
nu har jeg fået lidt hul igennem men det kører extremt langsomt. og jeg kan kun "åbne" google og rcgalleri.dk...
men nå jeg slutter fiberboxen direkte til min puter så er der ellers knal på... HJÆL!
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2007 - 00:00 #2
Nu kender jeg ikke den router, men den skal installeres som SLD forbindelse (tror jeg nok det hedder) mener energi-midt bruger samme system som ge-fiber
Avatar billede razorblade101 Nybegynder
16. november 2007 - 10:22 #3
de skriver selv PPPoE
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2007 - 12:32 #4
Ja men det er jo inde i din internetforbindelse du skal vælge/sætte dette, det jeg taler om er i ruterens configuration som du kalder via din browser
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2007 - 16:33 #5
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2007 - 09:54 #6
Hvordan går det ?
Avatar billede razorblade101 Nybegynder
17. november 2007 - 13:45 #7
som tidliger sagt så kan jeg saktens få routeren til at logge på serveren men jeg kan stadig ikke få iexplorer til at gå igennem...
Avatar billede razorblade101 Nybegynder
17. november 2007 - 13:57 #8
jeg er ret sikke på at min router er sat rigtig op da jeg kan pinge serveren uden problemer....
Avatar billede razorblade101 Nybegynder
18. november 2007 - 03:16 #9
hmm jeg har tilsyneladende ingen kontakt til DNS serveren.. jeg kan ihvertfald ikke pinge den, det samme gælder for min routeres gateway nul kontakt ifølge ping men ifølge routerens status har den fuld kontakt...