Avatar billede strict Nybegynder
15. november 2007 - 22:10 Der er 6 kommentarer

Hover med lydeffekt?

Til alle Eksperter
Jeg sidder med udviklingen af et band-site i Dreamweaver (skal være i XHTML strict 1.0). Jeg vil gerne have menu-punkterne til at give en forudbestemt lyd, når de berøres med musen; altså en slags hovereffekt med lyd. Afspilningen skal på ingen måde kræve en afspiller, men være en omkring 3 sekunders lydfil, der høres kun ved kontakt med menupunktet. Kan jeg komme uden om Flash, bedre.
Er der nogen, der kan være behjælpelige med en kode, som kan indsættes til dette formål?
Avatar billede w13 Novice
15. november 2007 - 22:25 #1
Jeg er bange for, det ikke kan lade sig gøre. Under alle omstændigheder ville lyden først skulle loades, når man trykkede, så der ville gå lidt tid. Og at det er XHTML strict 1.0, gør det ikke meget bedre. Internet Explorers HTML 3.0 har dog masser af lydfunktioner, men ikke noget, der holder i meget andet end Internet Explorers HTML 3.0. =)
Avatar billede nwn Nybegynder
15. november 2007 - 22:55 #2
Hvad med at den loader lyden så snart man befinder sig på siden, og dernæst kan man via noget onmouseover/onclick få lyden til at afspille (kort varig lyd helst) og så med noget onmouseout kunne man få den til at lade vær med at afspille.
Avatar billede w13 Novice
15. november 2007 - 23:50 #3
Ja, det tror jeg, vil blive svært at lave uden en afspiller. Men måske hvis afspillerne var skjulte med display:hidden?
Avatar billede karmicmind Nybegynder
16. november 2007 - 13:08 #4
Avatar billede strict Nybegynder
16. november 2007 - 16:18 #5
Lyden skal være 2-3 sek kort, når musen skal berøre, og altså ikke hvis der klikkes,  menupunkterne.Linket du har sendt mig refererer til onclick-lyd, ikke??! Hvordan bruger jeg linket?
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 09:45 #6
Lukketid?