Avatar billede atheist Nybegynder
15. november 2007 - 20:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

periodisk fejl "begrænset eller ingen forbindelse"

Jeg har i en længere periode oplevet at få Begrænset eller ingen forbindelse fra mit netkort, det hjælper ikke at reparere eller fjerne netkortet i hardware manager. Det eneste der løser problemet er en god gammeldags genstart.

Det mystiske er at det er på tilsyneladende tilfældige tidspunkter det sker, nogen gange kan jeg gå flere dage uden fejl, andre gange er jeg kun på 2-3 timer af gangen...

Jeg sidder med en laptop der er 3 år gammel, den er blevet formatteret i starten af juli, og jeg har opdateret xp totalt. Jeg kører med comodo firewall, avast! antivir, har scannet med spybot S&D, microsofts antispyware og ad-aware, hvilket ikke har hjulpet.

Nogen der kan hjælpe mig med mit problem? Det er ved at være en anelse belastende at miste al forbindelse uden varsel...
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2007 - 20:52 #1
Lad mig komme med et gæt, du har ADSL modem, altså internet gennem telefonstikket og du bor mere end 3,5 km. fra centralen
Avatar billede atheist Nybegynder
15. november 2007 - 21:00 #2
Desværre, jeg bor på kollegie og er på kollegie/forskernettet.
Problemet opstår dog også når jeg er hjemme ved min mor i sønderborg, og det er først efter formatteringen, der har ikke været problemer de andre 3 år vi har boet der og haft adsl...
Avatar billede egmose Novice
15. november 2007 - 21:59 #3
Kun et gæt men prøv og opdater din driver???
Kan godt være det tror jeg!
Avatar billede atheist Nybegynder
16. november 2007 - 00:35 #4
egmose:
Opdaterede driver (hentet fra zeptos ftp), men her for 10 minutter siden opstod fejlen endnu en gang...
Avatar billede casoe84 Nybegynder
16. november 2007 - 11:43 #5
køres der med kabel fra adsl til pc eller er det trådløs?
Avatar billede casoe84 Nybegynder
16. november 2007 - 11:44 #6
og er der en router imellem bredbåndet og  computerne?
Avatar billede atheist Nybegynder
16. november 2007 - 11:53 #7
der er pt. ikke tale om adsl men om forskernet som sagt, men der er en router mellem netstikket i væggen og computeren.
Hjemme ved min mor er der et adsl-modem og så en router - det er TDC-adsl.
Avatar billede atheist Nybegynder
19. maj 2008 - 06:51 #8
af en eller anden grund virker det som om det er min firewall (comodo firewall) der indimellem går amok... Det løser problemet hvis jeg lukker firewall'en ned, hiver netstikket ud og sætter det i igen...

Jeg lukker her.