Avatar billede rasmuskaas Nybegynder
15. november 2007 - 08:24 Der er 9 kommentarer

WD Mybook World NAS Server i Vista 64-bit

Ja, jeg har lige købt ovenstående NAS server og vil bruge den i Vista 64-bit hvor den medfølgende software (MioNet) endnu ikke er understøttet. Imidlertid er jeg også ligeglad med softwaren den eneste funktion jeg ønsker fra den er at den skal assigne min NAS til et drevbogstav så den står side om side med mine andre harddiske, lige ny figurerer den kun under netværk og der kan jeg ikke kopiere filer over på den fra min computer lokalt. Er der nogen måde at assigne den et drevbogstav uden MioNet? På en XP computer, som jeg dog kun har lånt til formålet, virker alt fint da MioNet der kan installeres.

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede justrace Novice
16. november 2007 - 09:27 #1
Du skal forst oprette mapper og brugere i webdelen på din MBW, og derefter i netværk højreklikke på mappen og opret forbindelse til et netværksdrev. MIO-net er ikke interessant at bruge lokalt, kun til internetdeling.
Avatar billede rasmuskaas Nybegynder
16. november 2007 - 21:17 #2
Jeg fik vist ikke forklaret mig klart nok, og jeg vil gerne have et udførligt svar da jeg er meget dårlig til det med netværksopsætning, og helst uden for mange smarte forkortelser.

Jeg vil koble NAS'en direkte til min comp (1 gbs) uden om min router (100 mbs) for at opnå optimal hastighed i dataoverførslerne. Men ved direkte connection ser jeg kun NAS'en under netværk og ikke som disk i 'denne computer', hvordan får jeg den til at figurere som disk (M: eks.) tak!
Avatar billede justrace Novice
16. november 2007 - 21:29 #3
Vil det sige at du bruger netværkskabel til at tilslutte den med?
Avatar billede justrace Novice
18. november 2007 - 01:58 #4
Hvis du bruger netværkskabel, skal du højreklikke på mappen "public på ..." og vælge "Tilslut netværksdrev". Du kan også gøre det nemmeste, nemlig at tilslutte den med USB-kabel. Så bliver den automatisk til et lokalt drev. Du får selvfølgelig ikke den teoretiske hastighed på netværkssiden på 1gb, men må nøjes med 480mb, men det er vel også ret pænt.
Avatar billede tni Juniormester
05. december 2007 - 18:35 #5
Jeg kan se at det gik lidt i stå.
Jeg kan dog ikke komme med løsningen men jeg kan konstater at jeg ikke er ene om det problem.
jeg har oprettet en arbejdsgruppe. Det medfører at jeg kan se min server under netværk. Det næste er at man klikker på serveren og der spørges om brugernavn og password. Når det er taster sætter jeg flueben i "husk password" og så kan jeg se mine drev. Mit problem er bare at den så glemmer password og næstegang jeg starter vista har den glemt password.
Hvorfor husker vista ikke når man sætter flueben??
Avatar billede justrace Novice
05. december 2007 - 19:48 #6
Jeg har set der er kommet vista-udgaver af mio
Avatar billede tni Juniormester
05. december 2007 - 20:18 #7
Og hvad kan jeg bruge mio til (ved ikke hvad det er) forstår bare ikke hvad jeg skal med yderligere når det nu virker på xp uden andre programmer. Der huskes user konto og password.
Avatar billede oles Nybegynder
04. februar 2008 - 17:44 #8
Hvordan går det med din Mybook World? Har du fundet alternativ software? Og hvordan gik det med at connecte direkte med pc'en?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 20:35 #9
Her er en udførlig guide!

http://surl.dk/4qc/