Avatar billede peter_m1 Nybegynder
14. november 2007 - 21:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mit CD/DVD drev kan ikke læse CD-Rom'er længere

Da jeg havde problemer med min MS Office valgte jeg at afinstallere for at installere igen, men....
Da jeg havde afinstalleret MS Office kunne min CD/DVD drev ikke længere læse installations CD-ROM'en (eller andre CD-ROM'er)
Når jeg sætter en CD-ROM i drevet, får jeg en dialogboks, der spørger mig: "Klargør denne tomme disk ?", med et felt til at skrive navn.
Jeg bruger MS Vista Home Premium.
PC'en er en HP a728.dk med AMD Athlon 64, 3400+
jeg har et eksternt drev fra EZ-DUB og et internt drev (hp) og jeg får samme resultat uanset hvilket drev jeg bruger.
Er der nogen der kan fortælle hvad keg skal gøre for at få drevene til at virke igen ?
Mvh
Peter
Avatar billede haverslev Novice
14. november 2007 - 21:21 #1
Prøv evt. at kigge den løsning som er nævnt her; http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no49
Se under punktet: og her er en case fra det virkelige liv vedr. Windows Vista:
Avatar billede peter_m1 Nybegynder
14. november 2007 - 21:48 #2
Efter med bævende fingre at have taget backup af reg filen og slettet den nøgle der er nævnt i filen, må jeg desværre konstatere, at jeg stadig har problemet - på begge drev.... :o((((
Avatar billede peter_m1 Nybegynder
14. november 2007 - 21:55 #3
UPS... men selvfølgelig tak for forslaget....
Peter
Avatar billede haverslev Novice
14. november 2007 - 22:00 #4
Nu har bruger jeg ikke Vista, men har du prøvet at fjerne de drev fra Enhedhåndteringen og genstarte pc`en og lad Vista selv finde og installere dem igen ?
Avatar billede haverslev Novice
14. november 2007 - 22:03 #5
Til XP: (ved ikke om Vista er samme måde for at komme dertil)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering > klik på+ udfor cd/dvd-drev og H-klik på dem og vælg fjern
Avatar billede peter_m1 Nybegynder
14. november 2007 - 22:31 #6
Pyh...ham Gates bliver ved med at sætte mig grå hår i hovedet...
Jeg slettede drevene og genstartede, med samme resultat...:o((
Så prøvede jeg i stifinder at højreklikke på det ene drev, og vælge "udvid"... vupti, så virkede det ene drev igen !
Så ville jeg se om det andet drev så var i orden... næh stadig sammen problem...
Så højreklikkede jeg også på dette drev i stifinder og valgte udvid - og så virkede det dælme også !
Jeg aner ikke hvad der fik drevene til at virke igen !
Men... uanset hvad, så tak for indsatsen haverslev - jeg er ny bruger her, hvad skal jeg gøre for at overføre points til dig?
Peter
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2007 - 07:43 #7