Avatar billede den-evil Nybegynder
14. november 2007 - 12:08 Der er 5 kommentarer

Hvor skal jeg starte?

Hey exp...
Jeg skal til at igang med .NET C# - hvor skal jeg starte - Lavede en fejl ved at købe bogen "C# 2005 with .NET 3.0" - idet at det ikke henvendte sig til webudvikling.

Har været inde på www.asp.net -> men synes nu alle tutorials er med VB og ikke C#...

Anyway, alle gode råd, tutorials, bøger osv er velkomne... Skal bare igang hurtigst muligt
Avatar billede softspot Forsker
14. november 2007 - 12:15 #1
Hvad med at starte ved hestens mule: Microsoft's eget dokumentationsværk MSDN?

Du kan starte direkte med ASP.NET her: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms178463.aspx

Du kan også kigge dig lidt omkring derfra og finde MANGE interessante artikler i tilknytning til dette site (bla. MSDN Magazine som har nogle af de mest hardcore skribenter til at skrive artikler for sig).

Jeg er klar over at mange ikke synes om Microsoft's dokumentation, men jeg har nu lænet mig meget op ad den i tidens løb og hvis man bare har lidt tålmodighed, så kan man altså finde løsninger på mange problemer og guides til mange løsningsmodeller.
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 13:01 #2
har du kigget nøje på www.asp.net ? der står tit enten : By default, the Visual Basic tutorials will be shown. (Switch to the Visual C# tutorials) eller "I want my samples in: ".

kig f.eks. her:http://www.asp.net/learn/data-access/
Avatar billede kimiwan Nybegynder
14. november 2007 - 19:07 #3
Hej den-evil,

Hvis du vil læse en bog, så prøv med Beginning ASP.NET 2.0 fra Wrox.

Du kan finde mange tutorials på nettet, men min personlige erfaring er, at det oftest giver rigtig meget mere at læse en god bog.

/Kim
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2007 - 04:12 #4
Efter min mening er det absolut ikke en dårlig ting at lære C# eller VB.NET inden
man går igang med ASP.NET for alvor.

Wrox laver gode .NET bøger, så kimiwan's forslag er sikkert udmærket. Men den har dog kun
fået 3 stjerner hos Amazon. Prøv evt. at søg lidt på Amazon og check reviews for at
finde noget som passer bedst til dig.
Avatar billede neoman Novice
16. november 2007 - 14:41 #5
Beginning asp.net 2.0 er faktisk ganske udmærket - jeg har den selv. Men, man vokser fra den ret hurtigt, og så er den i VB. Jeg fik mest ud af at dl'e de forskellige færdige projekter fra http://www.asp.net/community/projects/ og brodere om på dem.