Avatar billede stieper Nybegynder
14. november 2007 - 10:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave form til at redigere registreringer

Hej,

Jeg har en database, hvor forskellige brugere kan tids-registrere på forskellige typer af projekter, og hvor man skal angive sine initialer når man tidsregistrerer.

Nu mangler jeg en måde, hvorpå brugerne kan redigere i deres registreringer, hvis de har lavet fejl, eller blot skal opdatere.

Måden jeg ønsker det på, er således:

1. Man åbner en formular "Rediger Tidsregistreringer"

2. Der kommer en skærm, hvor man skal skrive initialer, samt hvilken måned man ønsker at redigere.

3. Der kommer et udtræk af tidsregistreringerne i dataarkvisning, hvor brugerne kan redigere direkte i.

Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2007 - 10:55 #1
Hvis din postkilde på formularen er en forespørgsel går du ind i denne ellers så opret en forespørgsel. Du har så alle dine valgte felter og under kriterie for initialer skriver du [Indtast initialer:] og under kriterie for dato skriver du >=[Indtast dato fra:]

Så skulle du være kørende!~)
Avatar billede stieper Nybegynder
14. november 2007 - 11:20 #2
Problemet er, at jeg gerne vil have disse data indtastet i formularen først, så jeg kan vise "Januar, februar osv." i stedet for at de skal indtaste 1,2,3 osv. i et "pop-up"-vindue.

Desuden vil jeg også gerne lige lave initialerne lowercase inden der forespørges, da de bliver skrevet i lowercase til tabellen i registrerings-formularen.

Så jeg mangler en kobling mellem formularen og forespørgslen..
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2007 - 11:48 #3
Under kriterie for initialer kunne du f.eks. skrive:
Forms!NavnPåDinFormular!NavnPåDitFeltMedInitialer
og så fremdeles!~)
Avatar billede stieper Nybegynder
14. november 2007 - 11:54 #4
Mange tak!