Avatar billede mastrup Nybegynder
14. november 2007 - 10:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

documentclass location

hej jeg har opgraderet min latex fra kpathsea version 3.5.6 til kpathsea version 3.5.4 hvor jeg nu har fået mig et problem med at når jeg "compiler" mit latex script så kan den ikke finde den parth hvor myclass ligger længere skal side og indtaste den når den ikke kan finde den. er der en .cfg fil et sted hvor jeg kan sætte en anden default parth ind for at fortælle den at det er der den ligger det skal siges jeg ved ikke ret meget om LaTeX

\documentclass[pdftex]{myclass}
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2007 - 10:54 #1
Det ville være nemmere hvis du forklarede hvilken LaTeX distribution du anvender. kpathsea versionen fortæller os ikke videre meget.

Desuden hvilket OS anvender du?
Hvor er myclass placeret på dit filsystem?
Avatar billede mastrup Nybegynder
14. november 2007 - 11:18 #2
ja men det køre på en linux kerne (debian) og som sagt jeg ved ikke meget om latex men dette var outputed fra systemet ved en latex --version cmd (se lægere nede) og selve myclass ligger plaseret i /usr/share/texmf/tex/latex/myclasses/

New latex version

pdfTeX using libpoppler 3.141592-1.40.3-2.2 (Web2C 7.5.6)
kpathsea version 3.5.6
Copyright 2007 Peter Breitenlohner (eTeX)/Han The Thanh (pdfTeX).
Kpathsea is copyright 2007 Karl Berry and Olaf Weber.
There is NO warranty.  Redistribution of this software is
covered by the terms of both the pdfTeX using libpoppler copyright and
the Lesser GNU General Public License.
For more information about these matters, see the file
named COPYING and the pdfTeX using libpoppler source.
Primary author of pdfTeX using libpoppler: Peter Breitenlohner (eTeX)/Han The Thanh (pdfTeX).
Kpathsea written by Karl Berry, Olaf Weber, and others.

Compiled with libpng 1.2.15beta5; using libpng 1.2.15beta5
Compiled with zlib 1.2.3.3; using zlib 1.2.3.3
Compiled with libpoppler version 3.00

Old latex

pdfeTeX 3.141592-1.21a-2.2 (Web2C 7.5.4)
kpathsea version 3.5.4
Copyright (C) 1997-2004 Peter Breitenlohner (eTeX)/Han The Thanh (pdfTeX).
Kpathsea is copyright (C) 1997-2004 Free Software Foundation, Inc.
There is NO warranty.  Redistribution of this software is
covered by the terms of both the pdfeTeX copyright and
the GNU General Public License.
For more information about these matters, see the files
named COPYING and the pdfeTeX source.
Primary author of pdfeTeX: Peter Breitenlohner (eTeX)/Han The Thanh (pdfTeX).
Kpathsea written by Karl Berry and others.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2007 - 13:11 #3
De to hjælper ikke ikke meget. Ville hellere have

kpsewhich article.cls

Dette fortæller hvor article.cls er, så kan man se om den leder efter filer i det bibliotek hvor du har placeret myclass.cls.

Hvis myclass.cls kun er til dig selv så burde du kunne lægge den i

/home/brugernavn/texmf/tex/latex/myclass

og så bagefter køre kommandoen texhash

Men det virker kun hvis installationen er konfigureret til at også at lede efter filer i /home/brugernavn/texmf
Avatar billede mastrup Nybegynder
06. august 2009 - 15:07 #4
lukker