Avatar billede jes-eu Nybegynder
14. november 2007 - 10:02 Der er 4 kommentarer

Flash danske tegn

Hvordan kan jeg få ØÆÅ i flash. Når jeg eksportere en fil kommer det ikke med.

Mange tak
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. november 2007 - 10:14 #1
Du har to valg:

1) Du kan gemme din fil i UTF-8
2) Du kan i din Flash sige at den skal bruge systemets tegnsæt ved at sætte System.usecodepage til true

MEN - 2'eren er på alle måder et meget dårligt valg, da du så kræver af brugeren at hans system kører med samme tegnsæt som dit (det er ikke noget man sådan umiddelbart kan vælge på en Windows-maskine, udover ved at installere samme sprog som du har brugt). UTF-8 er en *langt* bedre løsning, fordi det så kan vises korrekt for alle - uanset om de sidder i Danmark, Kina, eller Rusland, og uanset hvilket operativsystem de kører (så længe det er et der kan vise Flash, naturligvis).
Avatar billede jes-eu Nybegynder
14. november 2007 - 13:44 #2
Hejsa tak for svaret, hvor gemmer jeg til UTF-8?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. november 2007 - 15:47 #3
Da jeg forstår dit spørgsmål som om at det er noget du læser fra en fil vha. Flash-kode, kan jeg jo ikke umiddelbart sige hvad du skal gøre - for jeg ved ikke hvor din fil kommer fra.
Avatar billede jes-eu Nybegynder
20. november 2007 - 09:12 #4
Min fil kommer fra Flash CS3 og bliver implementereret i DreamWeaver