Avatar billede jhjorsal Mester
13. november 2007 - 21:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen GPRS men internetadgang

Jeg har en Nokia 6230i som kan gå på nettet men nu forsøger jeg at koble min pda op via bluetooth, så for jeg at vide at jeg ikke har aktiveret GPRS service, fair nok. Men hvorfor kan jeg så gå på nettet med min mobiltelefonen.
Avatar billede kanga Nybegynder
03. december 2007 - 18:20 #1
Der findes andre teknologier end GRPS som kan gå på nettet. Eksempelvis EDGE, det fungerer i yderområder modsats 3's 3. generations teknologi og er vistnok Telias teknologi for 3. generations mobilnet eller ihvertfald i yderområder, det kan være at din pda skal bruge GRPS men din mobil måske går på EDGE (som eksempel).

Det kan være at jeg misforstår dig med dit spørgsmål men jeg tror det er det svar du leder efter.
Avatar billede jhjorsal Mester
04. december 2007 - 07:40 #2
Det er da et bud men hvis det var tilfældet så burde PDA'en vel virke alligevel det er jo ikke den der skal kommunikere via GPRS, den skal bare kommunikere via bluetooth med mobilen, hvordan mobilen så kommunikere med internettet er vel PDA'en ligegyldigt ( i min termalogi )men da mobilen kan gå på nettet uden GPRS er det åbenbart ikke tilfældet. Nå men jeg har fået åbnet min GPRS adgang på mobilen og alt virker som det skal og da du er den eneste der har kommenteret spørgsmålet vinder du pointene så lig et svar
Avatar billede jhjorsal Mester
12. december 2007 - 07:37 #3
Kanga lig et svar det lader ikke til at der kommer andre bud
Avatar billede jhjorsal Mester
23. december 2007 - 09:06 #4
Hmm så lukker jeg selv