13. november 2007 - 17:39 Der er 3 kommentarer

Forskellig skærmopløsning for forskellige brugere på samme PC?

Hej!

Jeg har et ønske om at sætte min PC sådan op, at de forskellige brugere kan have forskellige skærmopløsning uden at interferere med de andre brugere. Det drejer sig om en almindelig stationær workstation. Og jeg har brug for en høj skærmopløsning til at arbejde med grafik, mens min mor, som er synshandikappet har brug for at alt er stort nok til at hun kan se noget.

Kan det lade sig gøre? Og hvordan?

med tak og venlig hilsen
Cecilie
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. november 2007 - 17:54 #1
Dette lille program kan det du ønsker:

http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_userdisplay.htm
17. november 2007 - 17:15 #2
Hej thesherif,

Tak for dit svar. Det program, du foreslog mig, fungerer nogenlunde. Men desværre ikke helt så gnidningsløst, som jeg havde håbet: Hvis man har været ovre i en bruger, som anvender anden skærmopløsning, så bliver der flyttet rundt på ikonerne på ens skrivebord fordi maskinen et øjeblik stadig opfører sig som om den kører i den anden brugers opløsning.
Jeg håber at en anden kan komme med et endnu mere gnidningsløst forslag. Men eller giver jeg gerne points til dig.

Hilsen
Cecilie
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. november 2007 - 18:25 #3
Vi lader bare spørgsmålet stå og ser om ikke der dukker noget op :)