Avatar billede 4b4 Nybegynder
13. november 2007 - 13:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar igen igen

Jeg skal bruge lidt vejledning til en ny bærbar.

Jeg har kigget lidt på Zepto som har nogle gode tilbud pt (har overvejet: http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=O7Xh4nIQlz3) som ser ud til et godt tilbud.

Fndes der andre mærker eller gode tilbud jeg burde overveje?

Jeg har nogle helt specifikke krav:
Minimum 1gb ram
Skal være duel core
må IKKE (gentager IKKE!) koster over 6500
Behøves ikke komme med styresystem
Så lille som muligt (dvs. ikke over 14,1 og gerne mindre skærm)
Så lidt larm som muligt

Hulk.. piv.. og hjælp :=)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2007 - 16:58 #1
Avatar billede 4b4 Nybegynder
13. november 2007 - 17:10 #2
Begge har decideret elendige delte grafikkort..
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2007 - 19:57 #3
Så må du lige komme ind i kampen :D

"Jeg har nogle helt specifikke krav:
Minimum 1gb ram
Skal være duel core
må IKKE (gentager IKKE!) koster over 6500
Behøves ikke komme med styresystem
Så lille som muligt (dvs. ikke over 14,1 og gerne mindre skærm)
Så lidt larm som muligt"
Avatar billede 4b4 Nybegynder
14. november 2007 - 13:54 #4
Well.. der er vel ingen grund til at vælge en bærbar med et elendigt grafikkort når man kan få maskiner i samme klasse med et ganske udemærket kort. begge du linkede til har onboard..

Så..

Du må lige komme ind i kampen :)
Avatar billede gartner76 Nybegynder
14. november 2007 - 16:36 #5
Jeg har lige kigget lidt rundt for at se om jeg kunne finde nogen der passer til de krav du har. De faldt næsten alle sammen på skærmstørrelsen.
Jeg tror Zepto er et udemærket valg for dig, da både pris og størrels allerede er den rette. Når man kombinere det med at der faktisk er et rigtigt godt grafikkort i maskinen så er der kun kvaliteten tilbage at tænke på. Den tror jeg såmænd ikke der er noget i vejen med heller. Jeg kender et par stykker der har haft/har en Zepto og de har ikke haft nogle problemer. Den ene af de 2 brugte hans maskine til ALT, analyse af kæmpe lydfiler på flere giga, lange rapporter, en lille smule spil og den kørte næsten i døgndrift. Den holdt i 4 år hvilket jeg syntes er hæderligt taget brugen og transportmængden i betragtning. Den anden jeg kender har stadig sin.

Jeg ved ikke om du kender det men det her link giver mange svar omkring grafikkort til bærbare :
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568&highlight=8600M+GT

Linket fortæller også at det største grafikkort man kan få i en maskine med 14,1 tomme skærm er Nvidia GeForce 8600M-GT eller ATI Mobility Radeon HD 2600.

håber du kan bruge det da det er en jungle at finde det man skal bruge i den rette kvalitet.

Webber76
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2007 - 20:26 #6
PÅ de krav du havde, har jeg taget hensyn til komponenterne og mobilitet:
Dvs.
Max 5400 rpm disk
Kabinet der er lavet til at blive transporteret rundt og taget frem og lagt i taske mange gange.
Ingen dedikeret grafikkort, da dette udvikler varme.

De 4½ år jeg har solgt notebooks er nok spildt åbenbart, siden jeg ikke kan læse mellem linierne...
Avatar billede 4b4 Nybegynder
15. november 2007 - 09:05 #7
Tak for svaret Gartner.. jeg kigger på linket.

John: kan ikke se jeg nogensteder har sagt den skal transporteres frem og tilbage mange gange.. og varmeudledningen fra grafikkortet er ikke noget problem i nyerere bærbare.
Avatar billede 4b4 Nybegynder
15. november 2007 - 09:05 #8
Lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2007 - 13:16 #9
4b4 - du er forkert på den, og hvis skærm skal være max 14" så læser man det som den skal være mobil - altså tages med sig og ikke være en reserve statioonær
Avatar billede 4b4 Nybegynder
15. november 2007 - 16:54 #10
John: det er skam en reserve stationær.. men vil nu til hver en tid have en stand alone skærm end at bruge en laptops.