12. november 2007 - 21:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Messenger hacket?

Hej Venner!
Jeg fik lige en besked fra en kammerat på messenger:

"ya don't think this is too sexy to put on myspace... right? I don't want to get banned!"
+ en zip fil på 77 kb.

Jeg hentede selvfølgelig ikke filen, men snakkede med kammeraten, og han havde selvfølgelig ikke sendt noget.
Til gengæld havde han selv lige modtaget en lignende besked fra en af hans venner.

Er der virus på hans og min pc, eller er det hans msn-konto der er hacket? Eller hvad er det?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2007 - 21:06 #1
lyder som et virus / trojaner....
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. november 2007 - 21:21 #2
Det behøber ikke betyde at hverken du eller din ven er hacket, kun at en der kender jer begge har fået en virus og derfor forsøger at sprede til jer ved at maskere mails fra medlemmerne i kontakt bogen hos den der er inficeret.

Du vil sikkert også opleve at fo en NDR (non delevery rapport) der fortæller dig at den og den mail ikke er kommet frem og du kan ikke genkende at have sendt mailen. Det er den virus inficerede maskine der har forsøgt at sende en mail i dit navn der så ikke er kommet frem

Det at spoofe mails er ret let, jeg kan f.eks. relativt let sende dig en mail der ser ud som om den er afsendt fra din gode ven George Bush @ Whitehouse.gov eller Anders Fogh oven i købet med korrekte mailadresser og det hele
12. november 2007 - 21:56 #3
Det er ikke en mail, det er på MSN Messenger.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. november 2007 - 22:00 #4
Princippet er det samme virussen har høstet adressebogen for messenger på en maskine er kender jeg begge og forsøger nu at sprede sig via jeres adresser både til jer selv og til andre
Avatar billede allanthiim Nybegynder
09. december 2007 - 16:09 #5
jeg har den også bare i en anden version
hvor den skriver min email navn .exe og så 149kb
hvordan fjerner man den ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. december 2007 - 16:21 #6
Du skal nok have fat i noget Hijackthis og nogle folk der er gode til at rense den slags