Avatar billede ppcbandit Nybegynder
12. november 2007 - 20:58 Der er 11 kommentarer

Ekstern Harddisk – er den død? Kan indhold genskabes?

Hej – jeg har haft problemer med in eksterne hardisk som er en Packard Bell 250G. For en uge siden, efter et par episoder hvor jeg synes den reagerede langsomt, besluttede jeg at opdele den i partitions. Den var oprindeligt FAT32, og formaterede 2 partitions a 50 G til NTFS. Her lå mit vigtigste indhold jeg ville redde. De stod til at være ”healthy” – men havde fejl, selv efter at have kørt chkdsk repair efterføl-gende. Men de fungerede, og jeg kunne bruge f.eks. musik lagret derpå. Den resterede andel G ville jeg opdele, og forsøgte at formatere både vha Partition Magic samt Disk Management, men ville altid fejl-meddele når den nærmede sig slutningen – uanset størrelsen af partitions.

For et par dage siden, kunne nu hverken Partion Magic eller Disk Management se enheden. Førstnævnte fejlmeddelte med ”Partition Table is Bad”. Jeg forsøgte så både med Stellar Phonix recovery samt Getda-taback. Sidstnævnte kunne godt se enheden, men ved gennemkørsel af den, skrev den udelukkende fejlmeddelser.

Jeg forsøgte at gennemgå artiklen fra helgec.dk vedr. lost partition, men må indrømme, at jeg forstår ikke hvordan det skal bruges. Jeg er langt fra en ekspert når det kommer til IT – jeg vil bare meget ger-ne kunne redde det indhold jeg havde på min harddisk.

Er der nogen der har et godt råd?

Jeg har skiftevis brugt to bærbare som den eksterne har været koplet op til – hhv IBM T41 og R51 med Windows XP Pro.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. november 2007 - 21:09 #1
kan være du kan finde noget her http://ubcd.sourceforge.net/ ellers ville jeg spørge disse gutter
http://helgec.dk/ de er rigtig dygtige til den slags og meget hjælpsomme
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
12. november 2007 - 21:29 #2
Jeg er ikke sikker på hvad problemet er - og om det overhovedet har at gøre med, at jeg har mistet partitions tabelen - det var blot et skud i tågen fra min side. At lave en boot-cd fra det andet site, er en mulighed, hvad specielt mener du kunne være brugbart derfra?
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. november 2007 - 22:09 #3
der må du kigge programlisten igennem, der er nogle værktøjer til forskellige diske
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2007 - 22:12 #4
Som nævnt 12/11-2007 21:09:31 kan jeg  godt hjælpe dig med dit problem, du kan kontakte mig i morgen på mail@helgec.dk
Jeg får ikke mail fra eksperten derfor denne fremgangsmåde
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
12. november 2007 - 22:32 #5
Takker Helgec - jeg skriver mail til dig i morgen. Vil du mene at det er partitions tabellen der er mistet? Og tror du der er mulighed for at genoplive det indhold der var på harddisken?
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. november 2007 - 22:32 #6
bingo.... Så kom helge drengen på banen, stærkt :)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2007 - 22:52 #7
Brug resten af dagen til at kigge lidt på www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
12. november 2007 - 23:31 #8
Yes, jeg har gennemgået siden - og har også brændt Live CD'en. Jeg skriver mail i morgen. På forhånd tak.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:49 #9
Hallo, hvad med noget respons??
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2008 - 10:19 #10
Tid til at lukke ??
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
24. september 2008 - 23:41 #11
Ups - har ikke fået lukket spørgsmålet.
Helgec prøvede at redde min harddisk - men det viste sig, at den desværre ikke var mulig at redde - selv for Helgec. Det var laserhovedet der var brændt fast.

Jeg takker mange gange for Helgec hjælp og ekspertviden. Helgec: venligst send et "svar", så jeg kan give point derfor.