Avatar billede fck1990 Nybegynder
12. november 2007 - 20:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

boot via usb

hej

jeg har en gammel bærbar (compaq armada m700) liggende jeg godt kunne tænke mig at bruge (da min nye bærbar er brændt sammen og er til rep.)
men har ingen harddisk skuffe til den :( og den bruger et andet stik end på en normal bærbar harddisk og det stik sidder på hd skuffen

min ide var så at sætte en usb hd til
men men
i biosen kan man IKKE sætte den til at boote via usb

er den ikke en eller anden måde man kan gøre det på?
Avatar billede fck1990 Nybegynder
12. november 2007 - 20:29 #1
eller bare kom med nogle andre ting
derer cdrom drev i bærbaren
Avatar billede lakridserne Nybegynder
12. november 2007 - 20:29 #2
Har du prøvet at ændre i bios?
Avatar billede fck1990 Nybegynder
12. november 2007 - 20:33 #3
ja og man kan IKKE sætte den til at boote fra usb
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. november 2007 - 20:56 #4
Forstår ikke helt hvorfor du ikke bare booter fra den bærbares egne disk? Hvorfor vil du smide en ekstern til? Er det den interne disk der har et andet stik? Mangler den helt en disk?

Du skal aktivere USB device legacy support i BIOS så kan den boote fra USB, men som du siger, er det ikke sikkert den kan det.

Hvis jeg forstår dig ret, skal der skrues en xtra ramme/stik på den interne disk og det er en sådan du mangler eller hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2007 - 20:57 #5
Jeg ved ikke helt hvad du efterlyser, men måske en Live-cd som du kan arbejde fra indtil du får din bærbare tilbage fra reparation. Du kan se mere om Live-cd her www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede fck1990 Nybegynder
12. november 2007 - 21:16 #6
Drgonzo: har en interne hd men mangler skuffen/stikket til at kunne tilslutte den
biosen understøtter ikke usb boot

helgec: det er også en mulighed men min ide var at boot windows fra den éksterne hd
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. november 2007 - 21:24 #7
BIOS update evt?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2007 - 22:15 #8
"helgec: det er også en mulighed men min ide var at boot windows fra den éksterne hd" Og hvordan havde du tænkt det skulle foregå??
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2007 - 18:17 #9
Hallooooo
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2007 - 08:09 #10
Hallooooooooooooo
Avatar billede fck1990 Nybegynder
25. december 2007 - 20:13 #11
lukker
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2007 - 20:16 #12
Godt nytår og tak fordi du gad læse vores kommentarer