Avatar billede packo Nybegynder
12. november 2007 - 14:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem i ToggleShow

Hejsa, Eksperter

jeg har et problem på sitet www.pixel-pimp.dk/svejs/, hvor min toggleshow får siden til at hoppe helt i top.

<script type="text/javascript">
last_elm = null;
function ToggleShow(elm){
    elm=document.getElementById(elm);
    elm.style.display=elm.style.display=="none"?"block":"none";
    if (last_elm)
        last_elm.style.display="none";
    last_elm = elm;
}
</script>

<li><a href="#" title="?" onclick="ToggleShow('brugtemaskiner')">Brugte maskiner</a></li>
    <ul id="brugtemaskiner" style="display:none">
    <li><a href="#" title="?"><i>- Elektrode</i></a></li>
    <li><a href="#" title="?"><i>- Mig-maskiner</i></a></li>
    <li><a href="#" title="?"><i>- Tig-maskiner</i></a></li></ul>
<li><a href="#" title="?">Special tilbud</a></li>
<li><a href="#" title="?" onclick="ToggleShow('sdatablade')">Sikkerhedsdatablade</a></li>
    <ul id="sdatablade" style="display:none">
    <li><a href="#" title="?"><i>- Avesta</i></a></li>
    <li><a href="#" title="?"><i>- Fixolid</i></a></li>
    <li><a href="#" title="?"><i>- Svejsespray</i></a></li>
    <li><a href="#" title="?"><i>- N.N.</i></a></li>
    <li><a href="#" title="?"><i>- N.N.</i></a></li></ul>

I kan evt. prøve at klikke på "Brugte maskiner" eller "Sikkerhedsdatablade".

Håber, der er nogen, som kan hjælpe,
Kasper B. Kjærbye
Avatar billede w13 Novice
12. november 2007 - 15:00 #1
Det ser ud til at være, fordi du bruger href="#". Ret det til href="java script:void(0)", så sker det ikke mere. =)
Avatar billede packo Nybegynder
12. november 2007 - 15:40 #2
Hvordan skal f.eks. denne så se ud med href="java script:void(0)":

<li><a href="../svejs/elektroder.html" title="Elektroder" target="main"><i>- Elektrode</i></a></li>

Mange tak ..
Avatar billede w13 Novice
12. november 2007 - 18:15 #3
Nu er det jo ikke den kode, der står på din side. Så du retter det bare til det, du lige skrev.
Avatar billede packo Nybegynder
12. november 2007 - 21:01 #4
Den kode, jeg lige skrev indeholder ikke href="java script:void(0)" ..
Har prøvet mig frem, det funker sgu ikke helt.
Avatar billede w13 Novice
12. november 2007 - 21:42 #5
Nej, den indeholder ikke java script:void(0) for det var mit forslag. Men linjen du skrev, hedder inde på din side:    <li><a href="#" title="?"><i>- Elektroder</i></a></li>
og ikke det, du skrev.

Det er klart, at når du linker til en ny side, vil den hoppe op i toppen.
Avatar billede roenving Novice
13. november 2007 - 00:43 #6
Du kan jo prøve at linke til anchors, men browserne er ikke ret enige om, hvordan man skal gøre, specielt i forhold til ny-indlæste sider, prøv f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/805459#rid6931308 !-)
Avatar billede w13 Novice
02. februar 2008 - 13:36 #7
Lukketid her?
Avatar billede packo Nybegynder
02. februar 2008 - 13:41 #8
Ja :-)
Fik ikke den hjælp, jeg havde brug for